Waar beginnen we aan? - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Waar beginnen we aan? - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Waar beginnen we aan?

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

21 September 2018 | Nederland, Broekland

Goedemorgen allemaal!

Wat is de tijd voorbij gevlogen en dan moet onze vakantie nog beginnen. Vanaf het moment dat we het ticket geboekt hebben, hebben we er vaak aan gedacht en over gehad hoe het zou zijn om vandaag te vertrekken naar Canada. Zou het lukken met het pakken van alle spullen? Gaat het allemaal passen in de tassen en koffers? Hoe krijgen we straks alle spullen van het vliegveld naar het hostel? Hoe gaat Sophie het vinden in het vliegtuig? Wil ze een beetje stil zitten in het vliegtuig (dat wil ze normaal ook niet) of wordt het een drama met opstijgen? Gaat ze de hele vlucht huilen of is ze net zo vrolijk als dat ze normaal gesproken ook is? Wat zal er in haar hoofd omgaan? Zal ze een beetje willen slapen in het vliegtuig of vind ze alles zo interessant dat ze wakker blijft?

Maar ook; Hoe zullen wij het vinden met een baby op reis? Hoe zal het zijn om met zijn 4-en in de camper te zitten? Hoe zal het gaan met de (lange) wandelingen die we willen maken? Zal Sophie de komende weken zelfstandig leren lopen nu ze al een paar stapjes zelf kan zetten? Hoe zal de jetlag vallen bij ons, maar ook zeker bij Sophie?

Veel vragen dus op dit moment en eigenlijk nog geen antwoorden, want zelfs op de vraag ‘Gaat het allemaal passen in de tassen en koffers?’ kan ik nog geen antwoord geven. Hoewel we over een paar uur weg gaan, moet er een gedeelte nog gepakt worden. Haha. Linksom of rechtsom gaat het passen en anders maar niet! ;)

We hebben in ieder geval grote camper geboekt. Een nog grotere camper dan de vorige keer… Voor Daniëlle en mij is het een enorm bakbeest van 10 meter! Rutger draait daar zijn hand niet voor om ‘het is immers ‘slechts’ 10 meter’! En voor Canadese begrippen is dit een kleintje. We gaan er veel kilometers in maken en helaas voor Rutger willen Daniëlle en ik ook zeker rijden!

Edwin brengt ons straks naar Schiphol. Vanaf daar vliegen we rechtstreeks naar Vancouver en daar zullen we 2 nachten blijven. Zaterdag komt Daniëlle ook naar Vancouver en zullen we samen de stad verkennen. Zondag kunnen we de camper ophalen en daarna rijden we naar Squamish om het gezin waar Daniëlle woont te ontmoeten en alle spullen in te laden. Tante Daan heeft namelijk de afgelopen tijd wat spullen voor Sophie gekocht zodat we niet alles hoefden mee te slepen… Denk aan speelgoed, een kinderstoel, een loopauto en een autostoeltje! Na een afscheidsfeestje voor Daniëlle op zondagavond, zullen we maandag ECHT beginnen aan de rondreis! Ik heb er nu al zin in!!

Één ding is zeker… Het wordt een reis om nooit te vergeten! Het is een iets luxere variant dan de vorige reis naar Canada van Rutger en mij, maar het is een absolute ‘First Class’ upgrade voor Cis & Sis. Ondanks dat we niet goed weten waar we aan beginnen en hoe het zal gaan, hebben we er in ieder geval ontzettend veel zin in!

To be continued!

Liefs Ceciel

• 21 September 2018 - 03:04

Daniëlle Groot Koerkamp:

Waar beginnen jullie aan? Nou, aan Cis&Sis 2.0! Ohjaaaa!
    Ga nu je berichtje lezen, maar wilde gewoon even nr 1 zijn ;-)

• 21 September 2018 - 03:14

Eline:

Heeeeeel veel plezier samen!!

• 21 September 2018 - 03:39

Agnes:

Hallo Ceciel Rutger en Sophie
    Inderdaad de voorpret is al een goed/mooi begin van deze superreis.
    Het gaat nu echt beginnen, voor Sophie een eerste ervaring waar vast heel veel foto's van worden gemaakt, tante Daniëlle zal er vast voor zorgen dat er een mooi ( lees extra groot) fotoboek moet worden gemaakt!
    Heel veel plezier en ik wacht ongeduldig op het vervolg.
    Knuffel en kussies van mij.

• 21 September 2018 - 05:45

Fien:

Al een update voor jullie op pad zijn.... ;).. Leuk!
    Goede reis en niet teveel turbulentie hoop ik ♡

• 21 September 2018 - 06:54

Erna:

Hoi hoi,
    Een hele onderneming, dit we gaan het volgen!
    Een allerprettigste reis samen en niet te stormachtig aub. :)
    Groetjes in Canada

• 21 September 2018 - 11:09

Paulien:

Lieve Ceciel, Rutger en Sophie,

Ja, waar gaan jullie aan beginnen?? Veel vragen, nog weinig antwoorden, maar dat het een belevenis en groot avontuur gaat worden is zeker! Er zullen vast een aantal hobbels (niet alleen in de weg) maar ook tijdens de hele reis komen, maar ook dit is een avontuur! Ga en geniet! Het wordt fantastisch!

Dikke knuffel voor jullie en ook voor Daan!

Ps. verder ben ik niet een beetje jaloers! haha! xx

• 21 September 2018 - 11:19

Elly:

Hallo reizigers,

Terwijl ik dit type is jullie reis al begonnen, ben erg benieuwd hoe jullie deze onderneming met elkaar ervaren, maar jullie kennende wordt het vast een onvergetelijke vakantie.
    Geniet van de vele belevenissen.

Kus en groet,
    Elly

• 22 September 2018 - 08:31

Mnq:

HIYA!!

Waar zijn jullie aan begonnen?? Ik denk dat jullie nu de basis hebben gelegd voor de verslaving van Sophie. Een nieuwe wereldreiziger is gecreëerd:) Haar eerste vlucht doorstaan als een echte pro.
    Over n jaar of 18 kunnen jullie haar op gaan zoeken in verweggistan.
    Maar voor nu eerst héél veel plezier en enjoy every little thing.

• 22 September 2018 - 08:33

Mnq:

Ps oja alles na n emoj wordt niet geplaatst.

Daarom nu nogmaals zonder emo..

Kuzz Mnq

• 24 September 2018 - 11:13

Monique, Alkmaar:

Nou, de vliegreis met Sophie is top verlopen kregen we via de app door dus dat is gelukt. Over de bagage niets meer gehoord, blijkbaar is ook dat voor elkaar gekomen. Veel plezier samen met de camper in Canada! Liefs en groetjes uit Alkmaar