Los Angeles, Las Vegas en New York - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Los Angeles, Las Vegas en New York - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Los Angeles, Las Vegas en New York

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

20 Juni 2009 | Nederland, Wijhe

Hallo allemaal!!

De laatste paar uren in de “City that never sleeps” zijn voorbij.... Het laatste berichtje over Amerika! Los Angeles, Las Vegas en New York it will be! Too bad, onze tijd zit erop!! :S Aan de andere kant ben ik nu wel thuis en dat is ook echt wel even heerlijk!

Dinsdag was het tijd voor de Universal Studio's, maar voordat we daar heen gingen wilden we natuurlijk nog even het Hollywood teken zien!!! Het was echt gaaf (en onwerkelijk) het in het echt te zien. Op naar de Universal Studio's! Ik had wel een verwachting van deze dag, maar het was veel leuker dan verwacht! We begonnen met een rondrit door de sets van Hollywood, van verschillende filmsets tot de set van Desperate Housewifes, van Jaws tot een groot blauw doek waar in de film gewoon een achtergrond achtergeplakt wordt! Ja, was echt heel leuk om te zien. Ook heel bizar omdat je door straten rijdt die je op tv ziet en ineens rij je er zelf doorheen! We zijn bij Shrek 4D geweest, dit was ook geniaal! Met een 3D bril op keken we naar de film terwijl we in onze stoelen meebewogen als het paard aan het galopperen was, we een scherpe bocht naar rechts maakten, plotseling remden etc. Erg grappig!! Op deze manier beleefden we ook de Terminator!

De Watershow was eigenlijk voornamelijk leuk doordat er een hele mooie jongen mee speelde (he Sis?), toen dit PE (prettige exemplaar) na 5 minuten “dood” was, was ineens de act een stukje minder leuk... :( De show over de dieren in films was ook erg leuk, vooral de aap! :) We zijn een paar keer in de Mummie Ride geweest, daar konden we ook geen genoeg van krijgen! De show over Special Effects in een film vond ik erg boeiend, voor Daniëlle was het allemaal gesneden koek. Tenslotte zijn we nog even in de Jurassic Parc Ride geweest en als hoogtepunt van de dag gingen we in de Simpsons Ride.... Nou heb ik echt NIKS met de Simpsons en zal ik zappen als ze op de tv zijn, maar deze achtbaan was echt GEWELDIG!! We gingen er in met een gevoel van “Oke, lekker kinderachtig”, maar dit was toch wel het hoogtepunt van de dag!! Het was zelfs zo leuk dat we nog een 2e keer gegaan zijn! :) We werden geïntroduceerd in de wereld van familie Simpson, zij waren ook in de Universals en stonden in de rij voor onze achtbaan. Deze achtbaan werd door iemand gekaapt en op dat moment mochten wij het karretje in. Nou, wij zitten daar en gaan ineens omhoog... Hmm... oke...? Ineens begon het karretje te rijden, niet echt, maar virtueel! We vlogen over de baan, crossten door LA, werden aangevallen door een grote enge man, vielen in een afgrond etc.! Haha, dit klinkt misschien allemaal een beetje vaag en kinderachtig, maar het was echt heel tof!!! Een geslaagde dag dus!! :) De terugweg zijn we even naar de Walk of Fame gegaan, bedoel, dat hoort er toch bij als je in LA bent! Wel grappig hoor al die sterren op de grond, maar als je er 1 gezien hebt, heb je ze eigenlijk allemaal gezien!

Woensdag was onze “Los Angeles” dag. Eigenlijk wilden we gaan surfen, maar het was niet echt mooi weer.... erg bewolkt en de temperatuur was ook niet echt om over naar huis te schrijven, dus werd het een shopmiddag in Santa Monica., een leuke buurt in LA. Natuurlijk zijn we nog even naar het strand gegaan en inmiddels was het een prachtige zonnige dag!! Oh oh oh, wat had ik een spijt dat we niet gingen surfen... :( Nou ja, je kan niet alles hebben! Wel een relaxte dag met een vakantiegevoel en dat hadden we nog niet heel vaak gehad!!!

Donderdag was de dag dat mijn langgekoesterde droom EINDELIJK uitkwam!!! We gingen naar Disneyland California!!! JIEHAAAAAAAAA, ik wil al zoooo lang zoooo graag naar Disneyland en nu, NU ga ik echt!!! Mocht iemand nou nog een leuk kadootje zoeken voor mijn verjaardag volgend jaar (of me gewoon zomaar willen verrasssen omdat je me lief vindt), een dagje naar Disneyland Parijs lijkt me erg leuk!! :) We kwamen het park binnen en daar stond Pluto! We bedachten ons geen moment en sloten netjes achter in de rij aan met voor en achter ons allemaal kleine kinderen. Na een Kodakmoment met Pluto volgden een aantal attracties, waaronder de Matterhorn Bobsleds, mijn favoriet in dit park!! Geniaal, jeetje, dit was echt GEWELDIG!! Haha, kan het niet eens omschrijven, maar wordt alweer helemaal enthousiast over deze attractie nu ik er over vertel!! :) :) :) Daarna volgden de oh zo bekende “theekopjes” en terwijl wij vol enthousiasme ons theekopje ronddraaiden, werden we vriendelijk toegelachen door 2 mannen... Haha, het was meer uitlachen denk ik, maar goed, wij vermaakten ons prima dus dikke boeie!!! ;) Het rijden in Amerika wilde ik mijn lieve zusje natuurlijk niet ontnemen, dus zijn we nog even in de auto's geweest... Check de foto en kijk of je de auto kunt vinden! Na het kinderlijke een “It's a small world after all” volgde een achtbaan.

Natuurlijk zijn we ook naar de Parade geweest en hoewel het niet helemaal was zoals we hadden verwacht was het echt tof!! Heel vrolijk, veel gedans en leuke acts tussendoor. Alle Disneyland figuren deden mee en moet heel eerlijk bekennen dat ik niet alle personages kende... Tis maar goed dat ik naar de Pabo ga dus. ;) We zijn nog even in Goofy's huis geweest en daarna zijn we in de (mega)rij voor de boomstammen gaan staan. Dit duurde en duurde, maar eindelijk waren we dan toch aan de beurt. Het park is echt zo mooi opgezet, alle details en kleine extra dingen maken het tot een prachtig geheel! Na wat verrassende effecten, zoals een stroomversnelling in het donker en een sprookjeswereld tijdens de tocht (zie foto's) stapten we zeiknat uit de boomstam. Terwijl we naar de Exit liepen, bleek ineens dat we de verkeerde exit hadden, we kwamen in de “opvullijn”. In veel bootjes is er nog een plaatsen vrij en deze plaatsen worden opgevuld met mensen uit de opvullijn. Zo stapten we 15 min later voor de 2e keer in de boomstam!! Tja... blonde fout! :)

De avonturen van Indiana Jones mochten natuurlijk ook niet ontbreken. In een heuse jeep beleefden we de avonturen zoals Indiana Jones die jaaaaren geleden ook beleefd heeft! We werden beschoten door bosjesmannen, reden over trap-bruggetjes die ons net wel bleken te houden, dus waanden we ons echt in de jungle!! Hoe tof is dit?? :) Tot slot gingen we nogmaals in onze favo attractie! Daarna belden we Daans studievrienden (Joao, Tristan en Soyung) dat wij uit eten gingen en of ze zin hadden mee te gaan. Zo belandden we in hetzelfde restaurantje als 2 dagen geleden. Daar hadden ze namelijk HEERLIJK brood! Joao en Soyung vonden het ook zo lekker dat ze er 2 dagen later met Melissa, Kim en Jamie heen gegaan zijn! :) Na een gezellige avond (die tot in de kleine uurtjes duurde), moest Daniëlle dan toch echt afscheid van ze nemen. Ze sliepen in hetzelfde hostel en zo volgde er een nachtelijke smssessie met de kamer naast ons. Haha! Gezelligheid ten top!

Na een luttele 4 uur slaap was ik een half uur voor de wekker wakker... 6.30 was dat.... en omdat ik meteen klaarwakker was heb ik Daan wakker gemaakt. We moesten nog een mooi stukkie rijden! :) Vandaag was het de laatste dag dat we met de cd's mee konden zingen, dus tijdens de laatste 100en kilometers on the road in de USA, hebben wij onze stembanden nog even getraind. Miss little Queen Daniëlle had haar zinnen gezet op het Stratosphere Tower… en die luxe lonkte mij ook wel, alleen die weekendprijzen in de hotels, dat is echt ongelofelijk!! Daniëlle keek me nog een keer aan met haar grote puppie-ogen en dan kan je als grote zus toch ook niet weigeren bij je kleine zusje… Oke sis, jij je zin! Spullen gedropt, auto “schoon” gemaakt en ingeleverd. Eenmaal terug in het hotel zijn we direct naar het zwembad gegaan en hebben genoten van deze vrije middag en avond! Prima prima!

Zaterdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen! Toen de wekker ons om 9.30 wekte besloten we voor vandaag een “All you can eat” buffetpas te halen. Daarvoor moest je member worden van het casino, dus vol goede moed stonden we in de rij! Nou, kwamen wij even van de Kole Kermse thuis!! Om een member te worden moet je 21 zijn... Jammer Daniëlle!! Er zat niks anders op dan losse buffetkaartjes voor Daan te kopen! We hebben wel heerlijk zitten (vr)eten en hebben onze magen vast extra opgerekt voor de bbq van de familie Groot Koerkamp zondag! Er was echt zoveel, noem het en het was er, maar wat ik toch het allerlekkerst vond was het verse fruit!! Heerlijke verse ananas, meloen, aardbeien! De rest van de dag hebben we gevuld met uitbuiken, shoppen, zwemmen en een dinerbuffet. 's Avonds zijn we naar de strip geweest. We wilden toch echt even het New York-New York en Paris hotel zien! De Strip is gewoon, ja hoe zal ik het eens verwoorden, gewoon uniek! Het is een lange straat met lichtjes te over, megagrote hotels, veel peep-shows, casino's, je kan het zo gek niet bedenken. Omdat we de heenweg een dik uur in de file gestaan hadden en lopen sneller ging, zijn we de terugweg gaan lopen.

Zondag hadden we geen wekker gezet omdat het zaterdagavond wel errug laat geworden was! Om 10 uur was ik wakker en omdat Daan nog prinsesheerlijk in haar eigen kingsize bed lag te slapen ben ik de kamer uitgesneakt en ben ik gaan hardlopen in de sportschool. Het hardlopen is iets wat ik echt gemist heb deze reis!! Het was zooo heerlijk!! Toen ik terugkwam was Daan ook wakker. Na een champagnebuffet waarbij Daniëlles fake ID mooi bleek te werken hadden we verplichtingen. Deze dag moesten we onze tassen weer inpakken en mijn dagtaak bestond uit het legen van onze brander. Terwijl ik dacht dat ie in 15 minuten wel opgebrand zou zijn, heb ik 2 uur en 15 minuten buiten naar de vlammetjes staan turen!! Het laatste uur heeft Daan me gezelschap gehouden. Oke, weet nu iig wel dat die brander goed en lang brandt! ;) Daarna heerlijk in het zwembad gezwommen. In mijn uppie ging ik daarna naar de diningroom... Helemaal remi zat ik aan het tafeltje terwijl Daan aan het genieten was van de Mc. Oke... even wennen om alleen aan een tafel te zitten, zo ga ik me dus voelen in Azië. ;) Lang leve de laptop en internet! :) Tegen 22.00 zijn we naar de Stratosphere Tower gegaan, we hadden hier een prachtig uitzicht over de stad! Er zijn zoooveel lichtjes, maar de Strip springt er uit! Helaas laten de foto's het niet helemaal zien zoals wij het zagen... :(

Maandag stonden we op tijd op om de laatste spullen in de koffer te stoppen en we hadden het al zo goed ingepakt dat we anderhalf uur te vroeg klaar waren! Oeps! Let's go to New York!! Ik vind het de leukste stad in de USA. Er was deze vlucht zoveel turbulentie dat Daan er misselijk van werd en ik er koppijn van kreeg. De hele weg hebben we bijna vastgeketend gezeten in de stoel! :(

Dinsdag zijn we naar Central Park geweest, even gewandeld langs het grote meer. Natuurlijk moest er ook even een foto gemaakt worden bij de Columbus Circle, daarna hebben we de subway genomen naar de Magnolia Bakery, voor veel mensen het o-zo bekende bakkerijtje uit Sex and the city! Ik moet toegeven, het smaakte HEERLIJK!!! Eindelijk was hier de cheesecake een keer lekker in de USA!! We zijn nog wat winkels in gegaan om souvenirs te kopen (dat moet ook gebeuren). We wilden op tijd in bed, maar toen om half 10 onze kamergenoten binnenkwamen (12 persoons vrouwen kamer), begon het geklep dat om 12 uur pas eindigde.... Erg gezellig!

Woensdag begon een brakke dag... ik was al op tijd wakker, maar heb sneaky de wekker uitgedrukt en werd om 11 uur weer wakker... Heb toen Daniëlle maar wakker gemaakt die net zo duf was als mij! Haha, brakke dag! Het werd een shopdag met als missie: SNEAKERS!! Nou, we hebben vanalles gekocht, maar geen sneakers! :( We hebben even naar huis gebeld om te horen dat alles goed was en dat Edwin met een 8 geslaagd is voor zijn opleiding. We hebben nu een echte Ingenieur in de familie! Zozo!! Klinkt dat even stoer! ;) Nadat we onze handen vol hadden zijn we teruggegaan naar het hostel. Daar hebben we heerlijk rustig aan gedaan, om vervolgens richting Brooklyn te gaan. We hadden slechts 1 missie en deze missie is completed! En wat dat is... tja... dat houden we even voor onszelf! :) Omdat het ineens al 23.00 was besloten we terug te gaan naar het hostel ipv de Brooklyn Bridge by night te bekijken.

Donderdag stond de wekker al vroeg! De souvenirtjes die we nog niet gehaald hadden MOESTEN vandaag gehaald worden! We zijn naar Nike Town en de Adidas shop geweest, echt gaaf om te zien. Ik vond Nike Town in Londen al groot... maar dit sloeg echt alles! Helaas viel het sneakeraanbod een beetje tegen. :( Aan het eind van de middag zijn we weer naar het hostel gegaan om ons in te checken voor de vlucht en om onze tassen te pakken! Zowaar past alles! 's Avonds zijn we naar Times Square gegaan, even dit geweldige plaatje in ons op laten nemen! Voor de laatste keer ons vergapen aan alle lekkere dingen in M&M world...,, voor de laatste keer samen avondeten wat toch wel in stijl moest gebeuren met een hamburger.... En voor de laatste keer de hoogtepunten van de dag bespreken in bed... :( Ik zal het missen sis! Gelukkig zie ik je nog een paar dagen in Nederland en hebben we beide last van het tijdsverschil!! :) Wat ik nog het meest zal missen is dit: Elke dag vroeg Daniëlle zo'n 80x aan mij: “Ceciel, jij hebt mijn I-pod toch?” Vervolgens kwam dan na een kwartier de vraag: “Cis, WAAR IS MIJN ZONNEBRIL???” om daarna de standaardcheck “even kijken of mijn portemonnee wel in mijn tas zit” te doorstaan... En elke keer had ik haar I-pod, had zij gewoon dr zonnebril in haar tas of op haar hoofd en zat natuurlijk de portemonnee gewoon in dr tas die altijd een Amerika proof Eastpack slot had... die ook altijd dicht zat! :) Hahaha! Ja, we hebben wat meegemaakt en hier zullen we het nog heel vaak over hebben!

Vrijdag zijn we naar het vliegveld gegaan, heb Daniëlle op de vlucht gezet en heb me vervolgens zelf ingecheckt. Mijn vlucht verliep voorspoedig en eerder dan gepland landde ik in Londen! Ik heb even naar huis gebeld en hoorde dat Daniëlle vertraging had. In Londen heb ik geprobeerd mijn vlucht van 13:50 om te boeken naar de vlucht van 7:25, dit lukte!! Dus even weer gebeld en toen ik op Schiphol aankwam stonden papa, mama, Elly en Daniëlle al op mij te wachten!!! Jeuj, helemaal leuk!! Om 12 uur waren we dan ook al thuis en werden we verwelkomd door een leuk spandoek!

Vannacht slaap ik even een nachtje thuis om zondagavond in een hostel in Den Haag te overnachten zodat ik maandag om 9:00 bij de ambassade kan staan voor mijn visumaanvraag!

Nou, weer even een fotolink!

Tot de volgende keer!!! Bedankt voor alle leuke reacties! :)

Liefs Ceciel

• 20 Juni 2009 - 19:47

Agnes :

Hallo Ceciel
    Wat fijn dat je tot op het laatst hebt genoten van de reis, ik heb erg genoten van je reisverhalen, maar vind het ook erg gezellig om je weer thuis te hebben, ook al is het maar een paar dagen!
    Maar ik kijk nu al weer uit naar je vervolgverhalen!
    xxx mama

• 20 Juni 2009 - 20:03

?????:

Lekker de tweede

• 20 Juni 2009 - 20:26

en ik warempel de 3de :)

• 20 Juni 2009 - 20:30

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

en heb het enthousiaste reisverslag ook al gelezen. merk dat ik niet zo'n wereldburger ben, want al die namen en zo ?????

• 20 Juni 2009 - 20:38

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

Dieren in de film??? ben ik gek of ............

• 20 Juni 2009 - 20:54

Elly:

Ha Ceciel, Ja dit was dus het slotverhaal van de eerste ronde die je goed hebt doorstaan en ik heb genoten van al je verhalen en mooie foto's. Dus nu op naar de tweede ronde en ik zie nu al weer uit naar al je belevenissen en indrukken die je daar weer op zult doen. Voor mij ben je gewoon een Top meid met zoveel durf, lef, doorzettingsvermogen om dit in je eentje te organiseren en te ondernemen.
    Liefs en tot????
    Elly

• 21 Juni 2009 - 06:48

Tim:

wat was de text op het spandoek?

• 21 Juni 2009 - 06:54

Tim:

en hoe hebben ze die kleren bij die''aap'' aan gekregen?

• 21 Juni 2009 - 07:16

Monique:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....wat begint het te kriebelen..zou graag mee gaan. maar ja....wordt toch gewoon meegenieten via waarbenjenu.

kuzz

• 21 Juni 2009 - 11:30

Fien:

Ha Ceiel
    en bleef het droog met de BBQ??
    Succes morgen met je visum!!

• 21 Juni 2009 - 19:03

Danielle:

Nog maar een keer proberen dan (3e keer)...
    Ik heb het erg leuk gehad om met jou het (koude) westen van de USA te bereizen!
    Ik wens je dan ook veel plezier en succes in Azië! Maar dat komt helemaal goed, zolang je maar onthoudt: LINKS!! LINKS!!

Xx Sis

• 22 Juni 2009 - 15:45

Jorn En Elles:

Heee Ceciel!

Jullie hebbem weer veel gezien in jullie laatste dagen USA! Mooi dat de bbq geslaagd was, volgend jaar doen wij weer mee :D!

Geniet van je dagen thuis en alvast een goede reis naar Azie!

Liefs