Las Vegas, Grand Canyon, Lake Powell, Mon. Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Las Vegas, Grand Canyon, Lake Powell, Mon. Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Grand Canyon, Lake Powell, Mon. Valley

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

24 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Inmiddels heb ik Las Vegas al weer verlaten, maar vanaf daar begint mijn verhaal...

We zijn geland op Las Vegas Airport, ik stap de slurf van het vliegtuig uit en het eerste wat ik zie zijn.... Juist GOKAUTOMATEN!! Gewoon, zomaar... Tja... Welcome in Las Vegas zullen we maar zeggen! De bagage kwam al snel en toen we met de tassen naar buiten liepen om met de shuttle naar ons hotel te gaan, sprongen spontaan de zweetdruppels op ons hoofd! Tjonge jonge, wat is het hier warm!! Bij navraag bleek het 36 graden te zijn, een warme fohnwind komt je direct tegemoet, heb nu al heimwee naar het weer in New York! ;)

Binnen 25 minuten zijn we bij ons hotel! Ja, we doen even luxe! De Stratosphere Tower it will be! We checken ons in en verdwalen bijna in dit reusachtige hotel... Op de beneden verdieping staan allerlei gokautomaten! Van roulette tot fruitautomaten, van poker tot naja noem eens wat, ben niet echt in die wereld thuis. We stappen de lift in, op naar de 19e verdieping, daar stappen we uit en lopen naar onze kamer. Vol verwachting staan we voor de deur... we doen die deur open en schreeuwen het uit!! Wat een grote kamer!! Een bad, douche, wc, aparte wastafel, dressoir, tv, tafel met 2 stoelen en last but zeker not least: 2 enorme twee-persoonsbedden!!! Daar kunnen we op elke (on)mogelijke manier in liggen en nog passen we op het matras! Of zoals Christa het zo mooi zei: “Pas op dat je niet verdwaald in bed vannacht”. We zijn nog geen 5 minuten binnen en onze kamer is een mooie (on)georganiseerde chaos... Mam, jij kent mijn “zooi” als de beste.... dus je zal er ongetwijfeld een voorstelling van kunnen maken. Inmiddels hadden we weer honger, dus zijn we naar de dichtstbijzijnde buurtsuper gegaan en hebben heel gezond brood en creamcheese gehaald! In de hotelkamer geluncht (we hadden die warmte wel weer gezien die dag) en hebben wat nachten in Nationale Parken gereserveerd. Heb daarna een uurtje op bed gelegen terwijl Danielle op internet is gegaan. 's Avonds wilden we een poging doen om gezond uit eten te gaan. We lopen naar de lift en verhip, daar ligt een briefje van 10 dollar!! We zijn we naar de strip gelopen en hebben dit geld niet vergokt, nee we hebben er lekker paella van gegeten! :) Na het eten zijn we naar The Venetian gegaan, één van de themahotels in Las Vegas. Je waant je in Venetië en je ziet buiten echte gondels en gondeliers. Daarna zijn we naar binnen gegaan, want we wilden toch wel even met eigen ogen aanschouwen dat het plafond zo beschilderd is dat het wolken lijken. De foto's laten het wel deels zien, maar het is nog veel indrukwekkender in het echt!

De volgende dag (dinsdag) moesten we kampeerspullen gaan kopen. Omdat we niet zoveel zin hadden 2 uur in de bus te zitten om naar een sportwinkel te gaan waarvan we niet zeker wisten of die alles zou hebben, besloten we naar de Target te gaan. Een multi-functionele winkel waar ze echt alles hebben en waarbij we maar 20 minuten met de bus moesten! Op de kaart leek het niet zo heel ver weg, dus besloten we te gaan wandelen. Met een lege koffer van Daan begonnen we aan deze achteraf gezien barre tocht. Uiteindelijk zijn we toch in een bushokje gaan staan omdat het veel verder was dan dat het leek. Eenmaal in de bus gestapt bleek dat je gepast moest betalen. Daar stonden we dan met ons goede gedrag en een briefje van 20 dollar.... We stonden daar elkaar een beetje kansloos aan te kijken en vroegen nog maar een keer voor de zekerheid wat de buschauffeur bedoelden... Maar ja, we hadden het toch echt goed begrepen. Na elkaar eens flink beteuterd aangekeken te hebben kreeg deze aardige buschauffeur medelijden met deze 2 “domme” blondjes... en kregen we zomaar 2 gratis dagpassen waarmee we de hele dag gratis met de bus mochten! :) Dikke prima!! In de Target zijn we flink aan het shoppen gegaan en met dank aan de buschauffeur konden we dus ook weer terug met de bus! ;) In de hotelkamer hebben we de tent maar even opgezet, we wilden immers geen flater slaan in de Grand Canyon!

Ineens zagen we het licht en bedachten dat het wel handig was om de auto 's avonds al te hebben, zodat we 'm vast in konden pakken! Wij even naar het verhuurbedrijf gebeld waar we de meest “vriendelijke” vrouw aan de lijn kregen! Nou, daar hadden wij dus even geen boodschap aan... Pff, wat waren we blij dat we later weer bij die balie weg waren! Maar, we waren iig in het bezit van een mooie blauwe Chrystler Cruiser!! Helemaal top! Een nadeel,... er zit geen cruise control op! Voor de rest is ie helemaal stoer! :) We hebben nog meer spullen ingeslagen bij de Target (stoeltjes en kweet niet hoeveel liter water... we dachten dat we 12 flessen van 2 liter hadden gehaald.. dit bleken 12 flessen met 1 gallon te zijn (1 gallon is 3,78 liter) Oeps!) 's Avonds hebben we nog even een gokje in het casino gewaagd, maar helaas, het geluk was met de domme...

Woensdag zijn we al vroeg gaan slepen met alle tassen, het viel mee, want we hoefden maar 2x te lopen! Lang leve het oma Schutte karretje! ;) Nadat we uitgecheckt waren zijn we in onze bolide gesprongen en richting Hoover Dam en de Grand Canyon gereden. Toen bedachten we ineens dat we wel even konden gaan tanken, hoewel de tank nog half vol zat... We zijn gestopt bij een tankstation en hebben eerst maar even gevraagd waar dat hendeltje onder het stuur eigenlijk voor was... Oke, om het stuur in hoogte te stellen dus! We maakten de dag van deze meneer helemaal hilarisch toen ik ook maar even vroeg welke benzine er in de auto moest... Tja, het zal je maar gebeuren dat iemand benzine in je auto gooit als er diesel in moet.... ;) De man maakte nog een opmerking “I sure hope you girls reach your destination!“ Tuurlijk is dat gelukt!! We kwamen veel eerder bij de Grand Canyon aan dan verwacht! Lang leve de tom tom! :) Natuurlijk eerst even een blik geworpen in het diepe dal en daarna onze tent op gezet! We stonden op een prachtige plek onder een boom, die later nog van pas bleek te komen! 's Avonds lagen we al op tijd in bed omdat we donderdag de canyon in wilden lopen.

We begonnen aan de wandeling naar beneden en hadden prachtig weer! Het was een beetje bewolkt en daardoor dus niet te warm! In een lekker tempo bereikten we al snel “Three Miles Point”, we hebben even heerlijk van het uitzicht genoten voor we aan de terugweg begonnen. Ook dit viel ons mee, mede door het prachtige uitzicht!! Het klimmen was een stukje zwaarder dan het dalen en we dachten er bijna te zijn tot we een bocht maakten en bleek dat de top nog niet in zicht was (hoe naief eigenlijk, aangezien we dan qua tijd sneller naar boven klommen dan dat we naar beneden gelopen waren, maar goed). Uiteindelijk nog snel gedaan trouwens! Na het avondeten brak ineens de zon door, met alle spoed zijn we in onze net geordende auto gestapt en in no time naar de canyon gereden. Met piepende banden parkeerden we voor een of andere lodge en trokken we een sprintje naar de afgrond... TE LAAT!! De zon was al weg, maar het was er nog steeds prachtig!

In de States hebben ze ook last van de klimaatverandering, zo hadden wij te maken met heuse Thunderstorms.... En uit die wolken kwam zoveel regen dat wij ons tentje uitgedreven werden. In no time hebben we onze slaapspullen ingepakt en zijn we met een sprintje naar de auto gerend om daar de nacht verder door te brengen...

Vrijdag vertrokken we met dichte mist, zo dicht dat ik de achterlichten van de auto voor me niet kon zien en dat terwijl hij zo'n 4 meter voor me reed.... Net zo plots als de mist gekomen was, was hij ook weer verdwenen! Op naar Lake Powell! Onderweg nog even gestopt bij een mooie look-out. Verderop zagen we ineens de afslag naar de North Rim van de Grand Canyon. We bedachten ons geen moment en namen de afslag. Toen we na 25 km geen teken van een cliff zagen zijn we even bij een tankstation gestopt en heeft Daan even gevraagd hoe ver het nog was... 80 mile... Hmm... en aangezien 1 mile 1,6 km is, was dat nog wel een eindje! We zagen een bordje met wi-fi en hebben de laptop aangezet! Zowaar hadden we verbinding en hebben we even met het thuisfront gekletst. Dat was wel even fijn. Beide waren we in onze eigen gedachten verzonken toen we de weg terug naar de highway vervolgden om door te rijden naar Page. In Page even boodschappen gedaan, informatiefolders gepakt, een heerlijk ijsje gegeten (want dat hadden we wel verdient vonden we) en naar Lake Powell gereden.

Zaterdag stonden we als 2 zombies op, maar ons humeur klaarde al aardig op toen we besloten naar de Antilope Canyon te gaan. Het was er echt prachtig!! Zo mooi, niet in woorden te beschrijven... Kijk de foto's en je zult het zien!! Aan het eind van de middag hebben we langs Lake Powell gewandeld, maar toen we de donkere wolken boven ons zagen zijn we na een uurtje weer terug gegaan. We zaten net van ons gebakken eitje te genieten toen we de eerste regendruppels voelden... :S Hmm, beetje jammer! We hebben het eitje in de auto opgegeten en zijn 's avonds in de wasserette gaan zitten waar we onze batterijen etc op konden laden en waar we schijnbaar ook internet hebben. Dikke prima! We lagen weer op tijd in bed, maar deze keer lagen we sowieso droog, we hebben namelijk 2 grote dekzeilen over onze tent gespannen.

Vanmorgen werden we de tent uitgebrand, wat op zich niet erg was aangezien we naar Monument Valley zouden gaan! Na een heerlijk zondagochtend ontbijtje zijn we gaan rijden. Een lange en vermoeiende rit. In Monument Valley zijn we naar de Goulders Lodge gegaan om een tour te boeken. We wilden eigenlijk de tour van 3,5 uur doen, maar deze vertrok pas om 16.00 en wij waren er al om 12.00. We besloten de 2,5 uur durende tour te doen, maar dan wel een prive-tour! Een stel uit de USA wilde graag een privetour doen, maar zochten nog een koppel om de rekening mee te delen. Het was wel wat duurder, maar we konden wel direct weg en we zouden naar het heuse “back-country” gedeelte gaan! Op naar de rotsformaties in Monument Valley. Het was een hobbelige tocht om het maar even zachtjes uit te drukken. De foto's zeggen meer dan genoeg denk ik! Vervolgens was het weer een lange weg terug en inmiddels zitten we weer in de laundry om jullie op de hoogte te stellen van de avonturen van Sis en Cis!

Morgen vertrekken we naar Bryce Canyon of Zion NP, één van de twee gaat het worden, de andere doen we daarna. Hangt er vanaf waar er een slaapplaats is!

Weer een fotolink, het kan zijn dat niet alle foto's goed gedraaid zijn, maar we hebben een klein beetje problemen met internet af en toe...., maar omdat het gratis is klagen we niet hoor! ;)

Tot de volgende keer!

Tabé!

x Ceciel

• 25 Mei 2009 - 05:28

Danielle:

Jo cis!
    Leuk verhaal weer! En fijn dat alle foto's gelukt zijn!
    Welterusten en op naar bryce!

Xx

• 25 Mei 2009 - 05:35

Agnes:

Hallo Ceciel

Ik kan me inderdaad de chaos voorstellen, maar goed dat de tent niet zo groot is, dan is namelijk de zooi ook minder!
    Maar verder weer een mooi verhaal om te lezen!
    liefs mama

• 25 Mei 2009 - 06:57

Dennis:

Hi Ciel, wat een gave pics! En die Chrysler vind ik ook wel bij jullie passen, erg stoere bak. Veel plezier in Bryce NP / Zion NP!

• 25 Mei 2009 - 09:35

Renze:

Mooi verhaal Ceciel! Zeer leuke foto's ook! Je wou wel heel graag dat ik het zou lezen ofniet? Kreeg wel 5 mailtjes over deze episode in mn inbox ;).

Have fun!

Cya!

• 25 Mei 2009 - 14:53

Jolien:

heeeeej ceciel!

wat een leuke verhalen toch altijd:D
    maar de foto's zijn ook SUPPER volgens mij hebben jullie daar altijd mooi uitzicht!

nog heeeeeel veeeel plezier!

groetjes je buurmeiske
    jolien

• 25 Mei 2009 - 16:42

Hallo Ceciel:

Ja, ik kan het ook niet laten om even een reactie op je leuke belevenissen te geven (ik kreeg er ook 5) maar dit heb ik liever dan dat ik er geen een krijg. Ach ja en dat het gokken niet lukt is niet zo erg want je vindt het geld toch zo op straat en ja dat is nog voordeliger ook maar het is je / jullie gegunt en dat zal die buschauffeur ook wel gedacht hebben. En de foto's zijn ook weer prachtig die waar jullie samen voor het tentje zitten met de stoere auto op de achtergrond en de was aan de lijn vind ik een plaatje. Blijf lachen met elkaar en nog veel plezier. Kus en groeten uit Raalte.
    Elly

• 25 Mei 2009 - 17:20

Alet:

Hey,

Wat ziet het er allemaal gaaf uit zeg! Echt super.
    Gaat het helemaal goed met de auto, ondanks het vertrouwen van die aardige meneer;)

Veel plezier maar weer!
    Liefs

• 25 Mei 2009 - 17:38

Sanne:

WAUW wat gaaf! Echt mooi om te lezen! Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

Liefs!

• 25 Mei 2009 - 18:33

Tim:

dat je het geld niet hebt terug gebracht!?

Misschien had je dan een vindersloon gekregen!

• 25 Mei 2009 - 19:03

Karlijn:

Heeeej Ceciel!

Wat een mooi verhaal weer, jullie maken wel genoeg mee zeg :) Echt super mooie foto's van die twee canyons, lijkt me geweldig om te zien! Geniet nog lekker verder samen met je zussie en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

xxx Karlijn

• 26 Mei 2009 - 19:13

Inge:

Hey meis,

Echt weer een mooi verhaal en die foto's zien er ook allemaal zo gaaf uit!! Ben verder niet jaloers hoor! ;-)
    Have fun saampjes!

liefs Ing

• 26 Mei 2009 - 20:14

Fien:

Ha ik heb je teruggevonden en nog heel veel ongeopende post zag ik; de voorlaatste had ik al via Elly gekregen.
    Stoer hoor wat jullie daar allemaal doen en voor elkaar krijgen!

• 28 Mei 2009 - 09:12

Elles:

Heee Ceciel!

Haha, wat een avonturen toch weer! Zie jullie al zo voor me ;)! Wel superrelaxt dat jullie zo'n auto hebben!Ga nu snel de foto's bekijken!
    Heel veel plezier in de nationale parken!

Liefsss Elles

• 29 Mei 2009 - 12:25

Erna:

problemen met internet? nou wel goed bedeeld, de berichten stroomden binnen. (heb ze niet alle 6 gelezen ;) Verdomde mooi lijkt me die antilope canyon.
    Geniet lekker verder samen!!!!

Doeg, doeg

• 02 Juni 2009 - 19:52

Inge:

hé amaerica girls..
    geweldig om jullie verhalen te lezen! vergeten jullie niet onderweg bij een roadhouse te stoppen om een overheerlijke chilliburger te eten tussen de locals??!! Groetjes en genietse, Inge

• 02 Juni 2009 - 19:54

Inge Westendorp:

Las dat er nog een Inge reageert, bij deze de vorige reactie was van deze Inge (Westendorp).
    Doei.

• 05 Juni 2009 - 02:17