Alle begin is moeilijk... - Reisverslag uit Saint John, Canada van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Alle begin is moeilijk... - Reisverslag uit Saint John, Canada van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Alle begin is moeilijk...

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

30 Juni 2015 | Canada, Saint John

Hallo allemaal,

We zitten nu midden op de Bay of Fundy. Vanmorgen hebben we de camper op een veerboot geparkeerd en nu zitten we bovenop het dek lekker te lezen en te wifi-en. Helaas kan ik geen foto’s uploaden, de website is geblokkeerd. Hopelijk komen we nog een internetverbinding tegen in Saint John waar dat wel kan.

Even terug naar donderdag. De wekker ging akelig vroeg en erg uitgerust waren we niet, maar goed. Nadat we alles gepakt hadden, zijn we naar Schiphol gereden. Onderweg een korte file gehad. Op Schiphol stond Paul al op ons te wachten. We hebben eerst even ingecheckt en daar kwamen we er achter dat het probleem van de vlucht naar Canada niet bij ons lag, maar bij Air Canada. Ook op Schiphol was het niet mogelijk om ons ticket uit te printen. Of we dat zelf even wilden regelen in Londen. Ja hoor, prima! We hebben toch 2,5 uur de tijd om over te stappen. Voor we naar de douane gingen hebben we nog even gezellig koffie gedronken met Paul.

Het is grappig om te merken dat alles zo nieuw is voor Rutger. Hij kijkt zijn ogen uit en is net zo enthousiast als een klein kind. Haha. De vlucht naar Londen ging snel. In Londen werden we met een bus van de landingsbaan naar een gebouw gebracht en vanaf dat gebouw moesten we zo’n 15 minuten met een andere bus naar de vertrekhal (ze hebben er 4, dus zorg dat je de goede bus neemt…). Het duurde nogal voordat de bus kwam en we zagen onze vlucht steeds dichterbij komen. Gelukkig kwamen we toch op tijd in de vertrekhal aan en we zijn snel naar de balie van Air Canada gelopen. Daar bleek echt een enorme rij te staan! Oke… we zijn dus niet de enige met problemen. Na 25 minuten waren we welgeteld 1 meter vooruit geschoven en hoorden we van mensen voor ons in de rij dat zij er al 45 minuten in stonden. Kak! Toen de gate waar we moesten boarden bekend werd zijn we daarheen gelopen. Duurde ook weer zo’n 15 minuten. Goed voor de beweging hoor zo’n overstap ;). Bij de gate konden ze gelukkig ons ticket wel printen, maar wel pas nadat we een enorme preek gehad hadden omdat we dat in de vertrekhal hadden moeten vragen… Ja, dat wilden we ook, maar er was een lange rij, bla bla. Volgende keer moesten we gewoon voordringen aldus de beste man! Bij het inchecken werd elke stoel met passagiersnaam omgeroepen. Toen ik aan de beurt was, was het ‘seat 36H met euhm something with a G’. hahahah.

De vlucht van Londen naar Halifax ging voor mijn gevoel erg snel. Filmpje gekeken, even bijgeslapen en wat gelezen. In Halifax geld gepind en met het openbaar vervoer naar de stad gegaan. De bus kostte namelijk $7,- voor 2 personen, terwijl een shuttle $22,- per persoon kost. Dat is makkelijk verdiend. Vanaf het busstation zijn we lopend naar het hotel gegaan. We hadden ons enigszins vergist in de heuvels van Halifax haha. Daarnaast scheen de zon, dus het was zweten geblazen. Het hotel is echt prima. Een ruime kamer met 2 grote éénpersoonsbedden (of 2 kleine tweepersoonsbedden, het is maar hoe je het bekijkt). Omdat het voor ons midden in de nacht was, zijn we lekker uit eten gegaan bij het restaurant van het hotel en zo hebben we het tot 21:00 uur (jullie tijd 02:00 uur) gerekt om naar bed te gaan.

De volgende morgen waren we op tijd wakker en zijn we lekker wezen ontbijten bij Annie’s Place. Heerlijk in de zon gezeten met een kleine koffie die voor onze maatstaven 2 kopjes groot zijn. Daarna langs het water gewandeld en in de zon gezeten. Om 12:00 uur werden we opgepikt door CanaDream en zijn we naar het verhuurbedrijf gebracht. Daar kregen we veel papieren om door te lezen qua verzekering en aansprakelijkheid en blabla. Ergens denk je ‘Ja, kan het wel niet tekenen, maar dan krijgen we de camper niet mee’ maar toch even goed doorgelezen. Daarna was het eindelijk zover! We mochten onze camper bekijken. Moet eerlijk zeggen dat de grootte me mee viel. Het blijft een bakbeest, maar we hebben de kleinste in deze soort. Rondje erom heen gelopen en uitleg gekregen.

Toen was het tijd om te gaan. Joehoe! Hey ho, let’s go! Eerst naar de Walmart om inkopen te doen en daarna door naar Peggy’s Cove. De routebeschrijving die we meekregen van het verhuurbedrijf was niet helemaal volledig en nadat we er achter kwamen dat we naar het noorden in plaats van het zuiden reden, hebben we de tomtom aangezet. Onderweg bij Peggy’s Cove gestopt. Een mooi, klein plaatsje met als enige highlight een vuurtoren. Toch mooi om even te zien. Prachtig uitzicht over de oceaan! Daarna doorgereden naar de camping waar we een prachtige plek aan het water konden uitkiezen. Daar hebben we ook ons avondeten opgegeten. Lekker in de zon met een prachtig uitzicht. Puur genieten! Vervolgens onze spullen geïnstalleerd in de camper. Zat nog even te twijfelen of ik echt mijn koffer ging uitpakken, maar ik realiseerde me dat ik gewoon mijn koffer kan uitpakken en hem over 3,5 weken weer kan inpakken. Chill!Ongekende luxe haha.

Het koelt aardig af ’s nachts. Waar wij ’s avonds dachten ‘waarom ligt die dikke deken in de camper?’ wisten we rond een uurtje of 3 dat één van ons echt het bed uit moest om die deken te pakken omdat het toch echt wel heeeeel erg fris was. Het is erg licht in de camper. De gordijntjes houden alleen het zonlicht tegen zeg maar, voor de rest verduisteren ze niks. Gelukkig heb ik mijn oogkleppen mee. :) Ontbijten op deze prachtige plek was ook echt geen straf! Nadat we alles weer hadden vast gemaakt, was het aan mij om de eerste kilometers te maken. Wat geeft het een machtig gevoel zo’n ding onder je kont. Ik moest even wennen aan de grootte en het feit dat je aan beide kanten zo’n 10 cm over hebt als je netjes tussen de lijntjes rijdt, maar het ging erg goed al zeg ik het zelf. Komt vast omdat ik truckersgenen geërfd heb. ;)

In Lunenburg zijn we even gestopt om koffie te drinken en met dat we op het terras zitten breekt de zon door. Dik prima! Even rondgewandeld en daarna doorgereden naar Kejimkujik National Park. Een park in het midden van Nova Scotia. Hier hadden we een mooie plek gereserveerd. Midden in het park tussen de bomen. We hebben even langs de zee gewandeld en de camping ontdekt. Daarna lekker rustig aan gedaan. We hebben een plek met stroom, maar op de een of andere manier werkt het stroom niet en wordt dus ook de accu niet opgeladen. Raar!

Zondag was het tijd om een wandeling te maken. Omdat het ’s middags zou gaan regenen zijn we al op tijd vertrokken. Bij het loskoppelen van de elektriciteitskabel kwam Rutger erachter dat we de schakelaar niet om hadden gezet. Hahahaha geen wonder dat het niet werkte. Humpy en dumpy zijn op pad! Toen we bij het laatste stuk van de weg aankwamen, leek het wel heeeeel krap om met de camper doorheen te gaan. We hebben de camper voor de zekerheid maar geparkeerd en zijn de laatste 3 km gaan lopen. Onderweg werden we geterroriseerd door muggen. Echt zonder te overdrijven heb ik er 18 op Rutger dood gemept en bleven er nog minstens 30 om ons heen zwermen. Gelukkig zoemden ze niet. ;) We kwamen er al snel achter dat de rest van de weg prima te doen was geweest met de camper. :s Dus! De wandeling viel een klein beetje tegen. Was prachtig groen en af en toe mooie uitzichten tijdens de wandeling, maar die muggen hebben het behoorlijk verziekt! Stoppen wilde je ook echt niet… Want dan kwamen er nog minstens 20 bij op je lichaam. Echt verschrikkelijk irritant. Heb ook beste bulten op mijn arm en hoofd. Toen we aan de 2e wandeling begonnen, merkten we dat het weer om sloeg. Het begon te miezeren en de wind stak op. Ik heb het nog nooit fijn gevonden als het begon te regenen tijdens het wandelen, maar nu was het een verademing. De muggen gingen namelijk weg. Fijn!! Aan het eind van de wandeling hadden we een fenomenaal uitzicht over een groot meer met ongerepte natuur aan de kant. Prachtig om te zien! De terugweg kwamen we meerdere wilde herten tegen. Gaaf!

Op de camping hebben we een lekkere rustige middag gehad. Het regende steeds harder, dus het was ook geen aangenaam weer om naar buiten te gaan. Lekker zitten lezen, spelletje gedaan en geproost op de mooie reis. Omdat de wekker vandaag om 6:30 uur ging lagen we er redelijk op tijd in. Heb echter verschrikkelijk slecht geslapen. Wie beweert dat regendruppels die op het dak vallen rustgevend zijn, heeft het goed mis. Man man man, wat een ellende. Mijn oordopjes waren hier zelfs niet tegen bestand! Eerst maar eens een bakkie Folgers koffie om rustig wakker te worden! Daarna richting Digby gereden waar we de boot naar Saint John moesten nemen. We dachten dat we 2 uur van te voren aanwezig moesten zijn om in te checken, maar niks bleek minder waar. Op de parkeerplaats dus maar rustig staan wachten, koffie gezet en een ouderwets potje yathzee gespeeld. Dat is dan wel weer het voordeel van een camper. :)

Inmiddels zijn we in Saint John en is het gelukt om met supertraag wifi de foto’s te uploaden. Maakt het verhaal wel zo leuk om te lezen! Voor de verandering is het verhaal weer eens lang haha. Hierbij de link voor de foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=8DPILCDG#PU3VX7YP

Liefs vanuit Saint John, New Brunswick!

• 30 Juni 2015 - 03:25

Rutger:

Jahoe, ik kan het eindelijk eens zeggen: "eerst!!"

Wederom een mooi verhaal en na een paar dagen al veel mooie momenten en herinneringen. En er volgen er nog meer. Humpie en Dumpie on tour. ;-)

XXX

• 30 Juni 2015 - 05:45

Danielle:

1e reactie uit Nederland ;-)

• 30 Juni 2015 - 06:53

Hallo
    ja alleen een een vroege reactie van mij om in de race te blijven lees jullie verhaal vanavond wel want ga nu zelf eert naar het werk met een hete dag voorde boeg
    Kus uit je het zonnige raalte

• 30 Juni 2015 - 07:03

Danielle:

Hi something with a G en Humpy Folgers,
    Jullie hebben zo te lezen al aardig wat meegemaakt! Leuk!
    Het internet in de trein is ook erg langzaam, maar ik hoop dat de foto's zo geladen zijn! Ben benieuwd.
    Fijn om te horen dat de camper goed bevalt. Nog heel wat mooie kilometers te gaan!
    En nog fijner was de reünie met Walmart, of niet ;-)? Zullen jullie onderweg ook nog een Target tegenkomen?
    Have fun!
    Xxx
    Ps. Je zegt wel dat Rutger als een kind zo blij is, maar die foto van jou achter het stuur laat ook een heeeeeeele enthousiaste lach zien met twinkelende oogjes ;-)

• 30 Juni 2015 - 07:12

Tim:

Mooi dat de reis goed is gegaan.
    alweer genoeg mee gemaakt de eerste dagen zo te lezen.

Als je maar blijft genieten.
    veel plezier met zijn tweeën.

• 30 Juni 2015 - 07:56

Agnes :

Hallo vakantiegangers

Rutger GEFELICITEERD

• 30 Juni 2015 - 08:10

Agnes:

Hoi vakantiegangers

Nieuwe poging, want bij de eerste keer is een deel "spoorloos verdwenen"

Rutger GEFELICITEERD

• 30 Juni 2015 - 10:06

Mnq:

Hello R and C,
    Mooi mooi mooi,

Mooie camper
    Mooienatuur
    Mooi dat jullie genieten.

Kuzz Mnq

Ps miste wel de fotos van het Noorse natuur p(k) racht ;)

• 30 Juni 2015 - 17:03

Hallo,
    zo mijn warme werkdag zit er inmiddels op, en net rustig jullie eerste belevenissen van de verre reis gelezen, maar jeeee wat een mooie camper zie op een foto zelfs de rode en blauwe kleur terug komen in jullie kleding je zei al dat je bewust kleding had uitgezocht

• 30 Juni 2015 - 17:07

Vervolg
    ook niet alles doorgekomen zie ik
    maar dus nog vele gezellige, veilige kilometers gewenst met jullie mooie

• 04 Juli 2015 - 18:23

Inge Dihkmeijer:

Wat tof Ceciel! Ik zie je helemaal voor me al meppend naar muggen

• 05 Juli 2015 - 01:53

Fienschutte@hetnet.nl:

Ha Ceciel en Rutger
    Ziet er mooi en gezellig uit; hopelijk niet teveel regen............!
    Stoer hoor met zo'n camper onde je kont: maar dat 2 van die slimmerikken de schakelaar niet omzetten; ja dat zou je nou weer niet verwachten!
    Chil ze
    Fien*

• 06 Juli 2015 - 16:40

Sharon:

Jeej ik kon nu ook eindelijk het tweede verslag lezen. Wat een lang verhaal haha. Je raakt niet uitgelezen. Mooi om te horen dat het tot nu toe nog goed bevalt. Houden zo hihi. Op naar het volgende verhaaltje en avontuur voor jullie ;)

• 07 Juli 2015 - 04:14

Paulien:

Die Camper is echt super vet! Helemaal om jou daarin te zien rond tuffen met een mega BIG SMILE!..
    Denk dat die big smile van Rutger eigenlijk niet zo groot is, misschien nog wel groter!

Gaaf, geniet ervan... en ik kijk weer uit naar de volgende verhalen.
    Een poging te doen om eerste te zijn daar begin ik maar niet aan. Volgens mij is het al een hevige concurrentie strijd in de familie! :)

Enjoy!.. xx