De avonturen van Sis, Cis en Chris! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu De avonturen van Sis, Cis en Chris! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

De avonturen van Sis, Cis en Chris!

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

19 Mei 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo allemaal,

daar ben ik alweer!! Terwijl ik dit verhaal over New Paltz en New York typ zit ik in het vliegtuig naar Las Vegas, momenteel vlieg ik ergens boven Indianapolis...

Bij de bushalte in New Paltz zat Danielle al op ons te wachten. Gustavo en Joao liepen met ons mee naar de campus. Welkom op de State University of New York! Leuk om alles even in het echt te zien, wat je uit de verhalen van Daniëlle al weet, wordt nu werkelijkheid!! Zijn eerst naar Daniëlles kamer gegaan, daar werden we welkom geheten door een groot spandoek en ballonnen! Eerst even bijgekletst en daarna naar Hasbrouck gegaan, de dininghall op de campus, alias de vreetschuurt... Het was onbeperkt eten en dat betekende dus ook: Alles proeven tot je zoooo vol zit dat je eigenlijk niks meer kan eten, maar dat er nog zoveel ligt dat je graag wilt proberen dat je toch nog maar weer een rondje gaat. Zet 'm op! Daar ging onze 2e hamburger die dag... een chocolat chip pancake (in de dikte van 4 Nederlandse pannenkoeken)..., patat, pizza, salade (voor de vitamientjes), chips... en ontelbare koekjes! :) Met onze buik rond verlieten we na anderhalf uur de dininghall. Wel gezellig om met zo'n grote groep te eten en de internationale studenten te ontmoeten!! Op Daniëlles kamer ben ik met een (on)mogelijke missie begonnen... Alles wat ik in januari ingepakt had, mocht nu weer in de koffer, maar dan met een “paar” extra spullen... Dit was echt gedoemd te mislukken!! Na een strenge selectie van mijn kant en een emotioneel afscheid van spullen van Danielle hebben we een deel weggegooid... tja, tis niet anders. :( We zaten nog vrij vol toen Daniëlle met de volgende missie kwam “lekkere Amerikaanse dingen eten....” :S Hmm... oke, moet dan maar weer! Terwijl wij nog aan het zwoegen waren met de koffers viel Christa al snel in een diepe slaap....

Vrijdagochtend was het al vroeg tijd voor de 2e ronde in de vreetschuur! Op naar het ontbijt! Heerlijk gegeten weer... terwijl wij (Christa en ik) in de rij stonden voor een verse wafel viel onze mond open van verbazing. Neem een wafelijzer in gedachten, zo' n ronde waarbij je 4 wafels tegelijk klaar maakt... 4 wafels ja. Nou nee hoor!! 4 wafels voor ons bleek voor de Amerikanen één wafel te zijn... EUHM?? Zullen we 'm maar delen dan?! :S Natuurlijk stond er ook weer pancakes op het menu, maar ook yoghurt, vers fruit en (mierzoete) muesli! Nadat Daniëlle de “Ice queen” afscheid van iedereen had genomen zijn we New Paltz in gegaan. Even kijken bij de Muddycup en in een leuk winkelstraatje. Even waanden we ons dichtbij huis aangezien het de “Waterstreet Market” heette. Daarna weer terug gegaan naar de campus om een lunch in te slaan (voor de verandering hadden we nog geen honger) ;), met z'n drieën een beker cola naar binnen te werken, de laatste zooi op te ruimen en naar de bushalte te lopen.

Gelithia (kamergenootje van Daniëlle met wie ze geen dikste vriendinnen was) heeft achteraf gezien toch nog 1 goede daad verricht!! Ze had een “oma Schutte” marktkarretje achter gelaten. Maar dan zonder zo'n tas en aangezien mijn tas toch wel wat voller zat en wat zwaarder was dan toen ik naar NY vloog heb ik mijn backpack heel slim op dat karretje gepakt... Goh, handig!! Met 3 koffers, 1 backpack op wieltjes, 3 rugtassen en 2 laptoptassen zijn we naar de bushalte gelopen. Hilarische tocht was dat! De busrit naar NY ging erg snel, vanaf daar zijn we met de subway naar het hostel gegaan. Wat waren we blij dat we van de koffers af waren!!! Het is namelijk best wel vrij onmogelijk om de lift te vinden in de New Yorkse metro. Dus elke keer moesten er 2 naar boven lopen (geen roltrap) om vast 2 koffers naar boven te tillen, vervolgens kwam er dan 1 naar beneden om in dr uppie een zware koffer naar boven te tillen en daarna met z'n tweeën de laatste... Welcome to New York!!!

We hebben de spullen gedropt en wilden we ergens in Harlem gaan eten... Nou, laten we het netjes houden door te zeggen dat de eettentjes er meer uit zagen als donkere cafe's waarvan je niet wilt weten waar het eten vandaan komt en hoe het bereidt wordt.... Dus zijn we meteen weer naar Times Square gegaan om (alweer) bij de grote gele M te eten... Broodje hamburger, patatjes en een hoe kan het ook anders... Mc Flurry! :) Vervolgens zijn we naar de Empire State Building gelopen, zijn we heeel even gaan shoppen en waren we tegen middernacht weer in het hostel.

Zaterdag om 8.30 ging de wekker... we hadden wel zin in een lekker ontbijtje buiten de deur. Hup, met de subway naar Central Park. Daar aangekomen bleek er een hardloopwedstrijd te zijn en spontaan kreeg ik de kriebels gewoon even een stukje te gaan hardlopen... maar ja, daar loop je dan op je wandelschoenen... :S Helaas helaas! We zijn doorgewandeld en kwamen er na 20 minuten achter dat de wedstrijd op de helft was... wat betekende dat wij ook nog 5 km moesten wandelen!! Nou, daar hadden we helemaal geen zin in, want we hadden ALWEER honger!! Hups, het park uit en in het eerste beste tentje zijn we gaan zitten. Hmm! Het gezondste ontijt tot nu toe: 2 Scrumbled egg on a roll en 6 croissantjes later zaten we toch wel vol (dit is voor ons drieën samen hoor!!). :) We zijn door de Upper East Side gaan wandelen, langs het huis van president Rooseveld en Bloomingdales. Na een uur hadden we eigenlijk wel dorst en waren we gewoon even helemaal klaar met het geslenter, dus zijn we de Starbucks in gegaan. Een enorme bak thee en 3 potjes “Backpackers” verder waren we klaar om verder te gaan!

Op naar de Brooklyn Bridge, maar dan wel met de metro!! ;) In Brooklyn zijn we uitgestapt en na een mooie wandeling met uitzicht op de skyline van Manhattan kwamen we aan bij de brug. Een plateautje waar je goed uitzicht had op de brug en de skyline en waar je ook heeeeeerlijk kon liggen... :) Vervolgens over de brug gewandeld en veel foto's gemaakt. We hadden zelfs uitzicht op het vrijheidsbeeld... Erg mooi! Aan de andere kant van de brug hadden we weer honger en zijn we naar de Subway gegaan! Lekker broodje kip gehaald... we hadden nog geen verzadigd gevoel, dus zijn we doorgelopen naar de Starbucks om een paar rainbow-cookies te eten... Lekker lekker!

Vervolgens zijn we naar Ground Zero gegaan en hoewel we van iedereen hoorden dat het zwaar tegenviel, wilden we het toch met eigen ogen aanschouwen... Toch hadden ze gelijk. Je weet wat er gebeurd is en je ziet een kale plek met bulldozers enzo, alleen... tja het doet niks met je! Het is wel heel bizar om te zien dat de rest van de gebouwen gewoon nog staat en er (zo lijkt het) helemaal niet onder geleden hebben... :s Zijn toen doorgelopen naar de Dow Jones.. ook wel een leuk om te zien! Toen was het tijd om New York van bovenaf te kijken! Op naar het Rockefeller Center!! Maar voordat we daar aankwamen hadden we natuurlijk al weer een hilarisch moment meegemaakt... Naja, Christa dan, Daan en ik stonden er bij te lachen tot we bijna in onze broek plasten... We wilden met de metro en hadden van die weekkaarten gekocht, alleen Danielle dus niet... Haar metro-tegoed was op, maar daar kwamen we pas achter toen Danielle en ik al binnen de poortjes stonden en Christa met Danielles lege pasje aan de andere kant van het hek stond!! Wij lachen natuurlijk en naar Christa roepen dat ze gewoon bij iemand in zo'n poortje moest kruipen! Na een paar minuten wachten besloot ze het toch maar te doen! Als een rolletje sushi is Christa bij een Japanner in het draaihekje gekropen, die ook echt niet wist wat hem overkwam, maar naar onze mening wel de tijd van zijn leven had die schamele 6 seconden samen met Christa! ;)

Eenmaal op het dak van het Rockefeller Center hadden we een prachtig uitzicht over New York!! Zie de foto's, hoewel ze het niet helemaal weergeven hoe indrukwekkend het is... Ja, supergaaf!!! Wat een grote en hoge stad! Op het dak beseften we ineens dat het Christa's laatste avond in New York was! Dit moment moesten we natuurlijk wel in stijl afsluiten! Christa koos de “Thank God it's Friday” om te gaan eten. En wat stond er op het menu?? Broodje hamburger...? Nee!! Fout gegokt!! Het werd Fish en Chips voor Chris en Sis en een paella-achtig iets voor mij aangezien ik echt even helemaal klaar was met broodjes hamburger, patat en al dat ongezonde eten!! Daarna als traditie een Mc Flurry gehaald (alweer één ja...) en op de rode trap midden op Times Square opgegeten. Heerlijk weer!! Souvenirtjes gekocht voor Christa en toen was het eigenlijk al later dan verwacht. Zijn terug gegaan naar het hostel en daar hebben Christa en Daniëlle hun koffers gepakt.

Zondagochtend ging de wekker al vroeg. Snel sprongen we onder de douche, want een heus Amerikaans Pancake breakfast stond op het menu! Lekker lekker! We zijn naar de I-Hap gelopen en na een blik op het menu en de gasten om ons heen moesten we wel lachen. Welgeteld zaten er (naast ons) 4 blanken in het hele restaurant... en de chocolademelk kleurige mensen onder ons waren nou niet bepaald de dunsten. Dat wij de slanksten waren snapten we ook toen het “gezondste” ontbijt uit 1140 calorieën bleek te bestaan... 4 Pancakes van het formaat waar je u tegen zegt!! Wat zaten we vol na deze maaltijd!! Tjongejonge! Welcome in America! Vervolgens hebben we Christa ingecheckt voor haar vlucht en konden wij ons ook online inchecken voor de vlucht naar Las Vegas. Eigenlijk wilden we toen naar Greenwich, maar door tijdgebrek werd het de Starbucks op Times Square en ook daar hebben ze de inmiddels welbefaamde Rainbow-cookies!! :) We love Starbucks...

Op het vliegveld zaten we (terwijl we backpackers aan het spelen waren) nog lekker te genieten van een broodje hamburger van de Mc, een pizzapunt van Sberra's en een Mc Flurry, toen we ineens beseften dat Christa over een uur al vloog en ze nog door de douane moest... Foutje!!! Wij snel alles ingepakt en in hoog tempo naar de douane gelopen! Daar afscheid genomen van Christa!! Ze was al bijna bij de meneer van de douane toen Daniëlle ineens besefte dat ze haar laptop (die Christa mee zou nemen naar huis) nog op haar schouder had hangen! Met een lieve glimlach mocht Danielle even doorlopen om even de tas af te geven... oeps foutje!! Daarna blijven zwaaien tot Christa echt uit het zicht verdwenen was.... Doei Christa!!! Het was erg gezellig en ook erg lachwekkend!!!

De terugweg naar het hostel hadden we een beetje pech doordat er een metro stel kapot was en er werkzaamheden waren... Met een “beetje” (ahum) vertraging kwamen we in het hostel Jazz on the Villa aan. Daar even geinternet en wat gegeten omdat we alweer honger hadden! Dit keer een gezonde maaltijd!! Salade, pasta en vers fruit!! Hoe heerlijk is dat!! Veelste laat kwamen we in het hostel aan om de tas te pakken... het was al ruim na 12en toen wij de wekker zette die ons om 4:45 zou wekken. Let's go to Las Vegas!!!

Ik ben inmiddels toch wel erg gehecht geraakt aan mijn supersonische oma Schutte boodschappen karretje dus deze heb ik zo goed en zo kwaad als het ging bij mijn backpack ingepropt! Het inchecken ging verder zonder problemen en de vlucht ging snel.

Inmiddels zijn we 2 dagen in Las Vegas en hebben we al weer vanalles meegemaakt. Laten we zeggen dat we met onze (nu nog) blanke huid, blonde haren, onze innemende charmante glimlach en het “gebrekkige” Engels wat we spreken al wat voordelen hebben gehad! Daarover in het volgende bericht meer, want hij is nu al aardig lang geworden zie ik!

Een paar grappige feitjes uit de States:
Bij elk menu staat hoeveel calorieën de maaltijd bevat. Zo bevat een Amerikaanse Mc Flurry (normaal formaat hier = dubbele portie met Nederland) uit “slechts” 610 calo's!! Hij smaakt er niet minder om trouwens! :)

Er zijn alleen maar grote auto's... Han, jouw auto is er niks bij ;) Ben nu trouwens wel de trotse tijdelijke eigenaar van een Crystler PT Cruiser in de meest prachtige kleur blauw trouwens! :) We vallen iig op met deze auto... Fiew!

De Amerikanen zijn allemaal heel erg vriendelijk... soms een beetje te!

Er zijn inderdaad een hoop (te) dikke Amerikanen, maar het valt me mee!!

I Love NY omdat:
De refill gratis is
Ze er veel, heel veel Starbucks verstigingen hebben en ze overal Rainbow cookies verkopen...
De Mc Flurry's veel groter zijn dan in Nederland
Last but not least: De toiletten in elk cafe gratis zijn ook al ben je er geen klant! ;)

Dit was het weer voor nu!!

Nog even een fotolink:

Heb het aantal foto's verdubbeld Eline!! Goed bezig he? Als het er nog te weinig zijn roep je maar weer en als het er teveel zijn hoor ik het ook wel! ;)

en de foto's van Daniëlle:

Tot de volgende keer! Dan volgende avonturen uit Las Vegas en de Grand Canyon! :)

xoxo Ceciel

• 20 Mei 2009 - 05:10

Ellly:

Ha, Ceciel jou verhaal lees ik vaavond wel als ik van mijn werk terug kom, heb ik nog iets om naar uit te zien en anders kom ik nu te laat Kus en liefs Elly

• 20 Mei 2009 - 05:32

Agnes:

Ceciel
    Ga zo door, ik kijk uit naar je mooie lange verhalen en hoe jullie verschillend, dezelfde, dingen beleven.
    kus mama

• 20 Mei 2009 - 08:46

Ronald:

Ey Ciel! Wat kan jij schrijjjjjjjjjjjjven, haha :) Top om te lezen dat alles zo gaaf is! En leuke foto's natuurlijk ook. Erg jaloers nu, zittend met m'n bakkie koffie achter de pc...

x Ronald

• 20 Mei 2009 - 09:05

Ronald:

x Ronald

• 20 Mei 2009 - 09:18

MSB:

HEY CIS,

DAT WORDT EEN COMPLETE ENCYCLOPEDIE DE VERHALEN VAN SIS EN CIS.

KUZZZ

• 20 Mei 2009 - 10:42

Agnes:

Hoi Ceciel
    Eerst jou verhaal gelezen,maar Danielle`s foto`s eerst bekeken.
    Toch nog een groot aantal verschillende dingen, maar ja dat kon ook haast niet anders! De komende weken beleven jullie hetzelfde en als de verhalen dan nog zo lekker lang zijn dan heb ik wel tijd om intussen een paar heeeeeeeeele flinke koppen koffie te drinken! (vind ik niet erg hoor!)
    Op naar het volgende verhaal!
    xxx mama

• 20 Mei 2009 - 11:20

Chris:

Hey Cis!!!
    Haha..wat een geweldig berichtje!! :D Super leuk! Het was zeker een hilarische week ;)
    Heb inmiddels ook alweer genoten van het gezonde eten in Holland! ;)
    Heel veel plezier nog daar!!!
    Kus Chris

• 20 Mei 2009 - 16:40

Elly:

Ja, het is nu avond en nu rustig de tijd gehad om je verhaal te lezen en alle foto's te bekijken.
    Ja uiterlijk kun je al goed zien dat jullie zussen zijn maar dat jullie beiden ook een schrijftallent bezitten bevestigd het nogmaals. Het is en blijft leuk om jullie belevenissen zo te volgen dus wat mij betreft komt er snel weer een vervolg. Ja en aan de foto's is duidelijk te zien dat jullie genieten het straalt er van af dus ga hier gerust mee door.
    Liefs en kus van Elly

• 21 Mei 2009 - 17:13

Alet:

Hai, wat heb je al veel meegemaakt en gezien in die korte tijd!! Klinkt echt allemaal super.. ben benieuwd hoe Las Vegas is (ben je al in de achtbaan geweest en hoe is jullie kingsize bed;)
    Veel plezier met alles
    Liefs

• 22 Mei 2009 - 07:48

Linda:

Hey meis,

Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt en dat jullie al zoveel hebben meegemaakt. Super!!
    Geniet ervan!!!
    X

• 22 Mei 2009 - 12:46

Tom:

Hey hey!! Wat een top avontuur. Erg leuk om je belevenissen te lezen.
    Ik ben benieuwd naar je fabulous Las Vegas ervaringen!(toch maar niet gokken hoor! Je gelukspoppetje is nog niet terug)
    genietze!!!

• 23 Mei 2009 - 14:08

Elles:

Heee Ceciel!

Alles goed? Leuk verhaal :D! En dat "vreten" mag.. compenseert de jaarlijkse familiebbq, goed excuus toch ;)?

Geniet van jullie rondreis!

Liefsss Elles

• 24 Mei 2009 - 13:34

Tim:

er zijn nooit te veel foto's!XD

• 25 Mei 2009 - 06:50

Dennis:

Hey Ciel!
    Klinkt goed, al die Starbucks overal. Zo te horen smaakt het je prima allemaal. Ben benieuwd naar je Vegas avontuur!
    x