Van Wijhe naar New Paltz @ USA - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Van Wijhe naar New Paltz @ USA - Reisverslag uit New Paltz, Verenigde Staten van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Van Wijhe naar New Paltz @ USA

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

14 Mei 2009 | Verenigde Staten, New Paltz

Hoi allemaal!!

Zo, daar ben ik alweer!! Jaja ik ben in Amerika!! En dat uiteindelijk nog zonder problemen ook, wie had dat nou gedacht? ;)

Woensdag om 4.30 ging na een vrij korte nacht de wekker. Een korte nacht aangezien ik nog even op internet moest en mijn handbagage tas moest pakken nadat Monique, Elly en Tom nog even op visite waren geweest. Erg gezellig!! Tegen 1 uur lag ik dan toch eindelijk echt in mijn bed. Vrijwel direct sliep ik. Toen de wekker ging drong het meteen tot me door “Ik ga naar Amerika!! Jieha!!” Snel uit mijn bed gesprongen, gedoucht, koffie gedronken, broodjes gegeten en in de auto gaan zitten. Het is zover!

Na een voorspoedige reis zonder files kwamen we mooi op tijd op Schiphol aan! Na een broodje en een drankje heb ik me maar even ingecheckt en na een foto en een zoen door de douane gegaan!! Baai baai zwaai zwaai papa en mama!! Zo, helemaal klaar nu!! Toen had ik tijd over en heb ik een aantal mensen maar even bestookt met smsjes. ;) Na de tassencontrole waar ik nog een leuke opmerking kreeg over mijn fantastische mini laptop vertrok om 8:55 mijn vlucht naar Londen. Van de vlucht heb ik weinig meegekregen...
In London gewacht op mijn tas, door de douane gegaan en ingechekt voor de volgende vlucht. Meteen na de paspoortcontrole kwam de tassencontrole... en echt waar, heb nog NOOT zo'n strenge controle meegemaakt!! Tassen werden echt gemeten en gewogen.... ontelbare flesjes werden uit de tassen getoverd en toen moest ik er nog door.... Tja, ging niet zonder slag of stoot! Haha, met mijn brakke kop had ik mijn mobiel in mijn broekzak zitten... Oeps... maar zelfs toen die er uit was bleef dat ding maar loeien. :S Snapte er niks van. Heb mijn haar elastiekjes en schuifjes uit mijn broekzak gehaald en toen nog maakte dat ding geluid... Na een hardhandige massage door een vrouwelijke douanebeambte waarbij zelfs ze beugels van mijn bh werden gevoeld was er nog steeds iets mis... Uiteindelijk mocht ik toch doorlopen, zal wel komen omdat ik er zo betrouwbaar en lief uitzie!! ;) Kwam later zelf tot de conclusie dat er nog een extra vakje met rits in mijn broek zit aan de binnenkant van de boord... En op die plek bleef het apparaat dus ook loeien!! Aha.. weer wat geleerd :)

Anyway, de vlucht naar New York ging ontzettend snel. Na het eten heb ik even gedommeld en vervolgens bijna de hele vlucht met de Italiaanse jongen naast mij gekletst. Hij ging met zijn hele vriendengroep naar NY omdat een vriend van hun ging trouwen. En omdat het zo gezellig was werd ik meteen door Antonio uitgenodigd om die avond een drankje te doen... Dus... dat heben we maar even niet gedaan! ;) Haha. Kreeg nog wel een compliment... Ze dachten dat ik uit Australie kwam... omdat er geen Nederlands accent in mijn Engels zat!! Jeuj...

In New York werd het even spannend aangezien ik inmiddels 2 ESTA aanvragen had lopen en ik in het vliegtuig weer een nieuwe in moest vullen! Hmm... Na een strenge blik van de meneer achter de paspoortcontrole, 4 vingerprints en een foto kreeg ik dan toch die befaamde stempel in mijn paspoort!! JIEHA!!! Ik ben toegelaten in de States!!! Al gauw kwamen de tassen en ben ik met mijn zeer goed, “lichtgewicht” en effectief ingepakte tas het vliegveld afgegaan. Met de airtrain van JFK afgegaan en vervolgens een metrokaart gekocht. Had even gevraagd welke lijn ik moest hebben en zowaar heb ik meteen de goede lijn gepakt. Op Port Autority moest ik overstappen. Vervolgens de lijn genomen die de mevrouw had gezegd en op 125th Street moest ik er uit... Naja, ik moest naar 128th Street, dus even een stukje gelopen... tot je dan tot de ontdekking komt dat je naar Lenox moet... en welke kant moet je dan op? Neem ik de zware weg (steile straat omhoog waarvan het asfalt met grote gaten meer leek op een klinkerweg) of gok ik op de andere kant? Tja, de weg met de minste weerstand lonk het meest... maar bikkel als ik ben heb ik toch op de steile straat gegokt... ben blij dat ik niet in het casino zat, want het was de verkeerde kant, kon ik het hele eind weer naar beneden met mijn backpack op mijn rug en mijn dagtas op mijn buik... Gelukkig was het prachtig weer en zag ik de humor er ook wel van in.

Met een muziekje in ben ik vervolgens in 1x goed naar het hostel gelopen. Daar sprintte ik naar binnen om EINDELIJK mijn zusje weer in de armen te sluiten... maar nee hoor... helemaal geen bekend gezicht.. :( Zou ik haar dan niet meer herkennen door het Amerikaanse eten??? Gelukkig kreeg ik al gauw telefoon, Daan en Christa waren onderweg en kwamen er zo aan!

Heb de kamersleutel maar vast opgehaald en daar heb ik mijn backpack gedropt. Ondertussen aan de klets geraakt met een Duits meisje en jaaaaa daar waren ze dan eindelijk!! Joooow sissie!!!! Op de kamer meteen maar even kadootjes gegeven zodat mijn tas wat lichter werd. ;) Toen kwam ik met het geniale idee om vast de backpack en Christa's koffer mee te geven aan Danielle aangezien wij morgen de hele dag moeten sjouwen met die koffer. Zo gezegd zo gedaan, Hup weer in de subway richting Times Square.

Eenmaal weer boven de grond weet je van gekkigheid niet waar je moet kijken!! Wat een licht, wat een grote billboards, wat een reclame... Dan probeer je iets van gelijkenis te vinden met een andere stad waar je al een keer bent geweest, maar nee die gelijkenis is er niet... Het is geen Sydney, het is geen London, het is geen Amsterdam.... het is NEW YORK!! IK LOOP IN NEW YORK!!! Iets waar je al zo lang naar uitgekeken hebt en wat altijd zo ver weg leek is NU... . Daar sta je dan met Christa en Danielle... hoe bizar is dat!!! Inmiddels hadden we ontzettende honger en zijn we bij een pizza/pasta tent gaan eten, daar probeerden ze Christa af te zetten door ongevraagd gehaktballen bij op het bord te scheppen waar ze extra voor moest betalen... Nou, dat feest ging dus mooi niet door, haal ze maar van het bord en schep ze maar mooi terug in die bak!! Wij hadden veel meer zin in een (enorme) Mc Flurry ipv gehaktballen!!! Midden in Times Square is een rode trap en daar hebben we heerlijk gezeten!! Vervolgens Danielle afgezet bij de bushalte en daarna zijn Christa en ik terug gegaan naar Times Square om met eigen ogen M&M world te aanschouwen... en echt het is niet te bevatten! Stel je in gedachten een groot gebouw voor met 3 verdiepingen... OVERAL waar je kijkt is er IETS wat met M&Ms te maken heeft... Van knuffels tot een dekbedovertrek, van een leren jas met M&M poppetjes van $2000,- tot hondenkleding, van buizen vol M&Ms in allerlei kleuren tot nou ja, verzin zelf maar wat!!

We zijn nog even een enorme Toys R Us in gegaan, want ik wilde met eigen ogen aanschouwen dat er een enorm reuzenrad in dat gebouw stond... Echt waar, tjonge jonge. Welkom in Amerika!

Tegen 23.00 (05.00 Nlse tijd) waren we weer in het hostel en zijn we gaan slapen. Om 8.00 hadden we de wekker gezet om vandaag ook nog veel leuks te zien. 8.25 verlieten we het hostel aan... wow, dat hebben we snel gedaan!! Met de subway naar South Ferry gegaan om in een of ander ontbijt/lunchtentje te gaan ontbijten. We hadden de keuze uit: Bagels, bagels, bagels, bagels, bagels en soep.... Euhm... Bagels dan maar? En een koffie graag... een kleine koffie? Nee dat bestaat niet echt, de kleinste is toch echt net zo groot als 2 bakken koffie in Nederland.... Naja, dan blijven we in ieder geval wakker vandaag. ;) Met één bagel achter de kiezen (de 2e kregen we niet op) zijn we naar de ferry gegaan. Op naar het vrijheidsbeeld... Al snel kwamen we er achter dat we OVERAL gecontroleerd worden.... Heb je je kaartje gekocht voor de ferry, moet je net als op het vliegveld je tas af doen, sierraden af, jas in een bakje en door zo'n scan... echt ongelofelijk... Zelfs mijn laptop werd nog even meegenomen naar een hoekje (geen idee waarom!!), maar niks aan de hand natuurlijk. Eenmaal op de boot keken we onze ogen uit, we zijn een van de weinige blanken op de boot... Euhm?? Toen de boot wegging zijn we op het dek gaan staan en hebben we heel veel foto's geschoten van de skyline van NY, het vrijheidsbeeld en onszelf (A).

Op Staten Island zijn we van de boot gegaan en hebben we rondgelopen. We hadden schijnbaar kaartjes gekocht waarmee je ook het beeld in mocht, dus dat wilden we wel even doen. Tassen opgeborgen en naar binnen gegaan en echt waar... het duurde en het duurde... pff we hadden het allebei eigenlijk wel gezien in die rij en we hadden ontzettende honger (de 2e bagel was ook al op), maar toch lonkte dat onbekende ook wel. Dus toch maar blijven staan en na een kleine anderhalf uur waren we eindelijk aan de beurt om door de poort te gaan. Nou, we liepen die deur door, we keken elkaar aan en lagen helemaal dubbel... “WAT IS DIT NOU WEER????” Bleek dat we WEER door een security check moesten!!! Alsof we na de vorige check ook maar IETS mee hadden kunnen nemen... Anyway, we zijn in de rij gaan staan en moesten nog harder lachen toen bleek dat er twee sessies van 3 luchtstromen over je heengespoten werden. Als je een kort rokje had gedragen had je daar in je blote kont gestaan, echt hilarisch!! Tuurlijk was er weer niks aan de hand en mochten we naar boven. Daar was een tentoonstelling over het vrijheidsbeeld, maar we zijn er in sneltreinvaart langsgelopen. Op naar de top!! Na 273 treden beklommen te hebben, kwamen we tot de ontdekking dat dit het lange wachten toch wel waard was geweest, maar dat we gewoon op het voetstuk stonden. Haha! Nog even wat foto's gemaakt en toen weer terug naar de boot.

Eenmaal aan land kwamen we erachter dat het al 2 uur was en aangezien we om 3:00 de bus naar New Paltz moesten hebben, zijn we met onze knorrende magen in de subway gaan zitten. Zonder kaart hebben we het vertrekpunt gevonden! Toen hadden we nog 20 minuten... oke, tijd zat! Broodje halen dus!!! Je raadt het al, geen enkele gezonde toko in de buurt, dus werd het een broodje hamburger. Ondertussen snel kaartjes gehaald en Danielle proberen te bellen omdat we de bus gemist hadden aangezien NIEMAND op het station wist waar we kaartjes voor de bus konden halen... Naja, dan maar genieten van het broodje hamburger. We hadden zo'n honger dat dit half rauwe broodje heerlijk smaakte!!! Heerlijk, wat hebben we genoten!!!! Terwijl ik dit typ (5 uur 's middags) zitten we in de bus naar New Paltz en als ik uit het raam kijk zie ik allemaal groene heuvels! Wat een mooie omgeving eigenlijk! Straks gaan we alle vreetschuren op de universiteit uitproberen... mooi, ik lust wel weer wat! ;)

Er zijn een paar foto's van gister en vandaag. Het verhaal is enigszins lang, maar goed... als je het niet interessant vindt, moet je gewoon een stuk overslaan. ;)

Dit is de site: http://www.mijnalbum.nl/Album=QD7QMYMG

Tot de volgende keer!!!

Liefs,
Ceciel

• 15 Mei 2009 - 01:39

Danielle:

Voor de zekerheid toch maar meteen een krabbel om zeker te stellen dat ik de 1e ben
    Jammer mama :P

• 15 Mei 2009 - 01:48

Danielle 2:

Ha Cis!
    Eindelijk ben je er dan! Je bent nu heel streng mijn koffer aan het inpakken! (mag ik asjeblieft nog 1 string en BH mee ;)?)
    Ontzettend leuk dat je er bent, ook al ging het niet helemaal als gepland. Afgelopen dagen was het al super, dus de komende weken gaan ook super worden!! Keb dr zin in Cis!!

Xx Sis
    (tnx voor de super leuke cadeautjes! :D)

• 15 Mei 2009 - 01:51

Christa:

Ceciel!
    Een geweldig verhaal!! :D
    Superleuk om hier samen te zijn en hamburgers te eten!!
    Goed begin van deze reis..en nog heel erg veel plezier samen met Daan!! :)
    Xx Chris

• 15 Mei 2009 - 05:02

Elly:

Fijn dat je goed bent aangekomen, en ja wat en lang verhaal,ik lees het vanavond nog wel een keer rustig door want anders kom ik te laat op mijn werk nou genieten maar met elkaar en groetjes en kus vam Elly

• 15 Mei 2009 - 05:52

Susan:

Ha Ciel,

Het heeft even wat moeite gekost om er te komen maar je bent er! En zo te lezen hebben jullie in die twee dagen al heel wat van NY gezien! Ga nu de foto's even kijken. Groetjes aan Danielle en geniet er van!! Liefs

• 15 Mei 2009 - 06:30

Agnes:

Hallo Ceciel
    Wat een verhaal over de controles, maar weet je nog die eerste keer dat je ging vliegen, ook toen ging het alarm af en mocht je met je jeugdige charme doorlopen!
    Naar de lengte van het verhaal te oordelen lijkt het alsof je er al weken bent, maw. ik hoop nog heel wat van zulke verhalen te krijgen de komende weken! Over de foto spreek ik je later!!!!
    Veel plezier nog samen. Kus mama

ps.Danielle: eens de eerste altijd de eerste?

• 15 Mei 2009 - 08:29

Mick:

Wouw Ciel, wat kan jij verhalen typen zeg ;) Ik heb met veel plezier het hele verhaal gelezen hoor. Toch fijn dat alles nog in orde is gekomen op zo'n korte termijn! Wat al die controles betreft, ik zou er helemaal kriegel van worden volgens mij. Ik ben erg benieuwd naar je volgende bericht en bijbehorende foto's natuurlijk.

Liefs, Mick

PS misschien wouden ze van de bewaking graag alle mooie foto's zien die je op je laptop hebt staan ;p

• 15 Mei 2009 - 08:31

Eline:

ciel toch, wat een verhaal weer. Misschien moet je maar eens een boek schrijven: de wondere wereld van ceciel ;). Bestseller, gegarandeerd :P.

Plaats meer foto's, dat is leuk om te bekijken!

x lien

• 15 Mei 2009 - 09:13

Ronny:

Hoi Ceciel
    Fijn dat na wat oplossen van probleempjes je op bestemming bent en samen met zusje en vriendinnen gaat genieten van een mooie en jou kennende spannende vakantie.
    Liefs Ronny xx en dikke knuffel van Dara

• 15 Mei 2009 - 14:14

Karlijn:

Heeej Ciel!

Gelukkig is alles goed gegaan onderweg, die controles moet je maar voor lief hebben he ;) Geniet er van samen met je zussie!

xxx Karlijn

• 15 Mei 2009 - 22:40

Tom:

Hey ceciel,

Super leuk om je avonturen te lezen! Veel plezier en genietze!!!

• 16 Mei 2009 - 18:10

MB:

HEY CIEL,

• 16 Mei 2009 - 19:11

Sara:

Hee meis,

tjonge wat een verhalen alweer! Klinkt goed hoor en die controles komen me ook bekend voor hihi.. Nou geniet ervan verder!! Liefs Sara

• 17 Mei 2009 - 07:55

Jesse:

Hey Ceciel!

Wat een belevenissen! Vanuit Gambia ga ik je verhalen lezen! keep up the good work!

X Jesse

• 17 Mei 2009 - 10:32

Jorn En Elles :

Heee Ceciel!

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in Amerika! Haha, heel apart om te lezen dat ze daar zo streng zijn met de controle!

Iig heel veel plezier en groetjes aan Daan!

Liefsss

• 18 Mei 2009 - 21:27

Hans:

Hoi Ceciel, ondanks alle ellende kort van tevoren, ben je er toch maar gekomen. Mooi om de verhalen te lezen.
    Lekker genieten daar.

De groetjes hier vanuit Raalte-Noord.

• 19 Mei 2009 - 13:50

Dennis:

Jow Ciel!

Lang verhaal ja, maar erg vermakelijk om te lezen. Ben blij dat alles goed ging bij de douane en kijk uit naar je volgende verslag.

x Dennis