Paspoortaffaire - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Paspoortaffaire - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Paspoortaffaire

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

11 Mei 2009 | Nederland, Wijhe

Ha allemaal!!

Het is zover… de dagen zijn geteld, mijn tas is (bijna) gepakt, de laatste werkdag is geweest, de afscheidsbbq voor mijn werk was erg gezellig, het fotolijstje van de vriendinnen zit vol met foto’s en ik heb doei gezegd tegen iedereen… of zij tegen mij, het is maar hoe je het bekijkt! ;)

Ja, ik ga! Op naar Amerika! Nou ja, dat hoop ik morgen vol enthousiasme te zeggen… Er is namelijk een “klein” probleempje met mijn paspoort… :s Ik heb vorige week mijn paspoort opgestuurd naar de Chinese ambassade in Den Haag, daar is hij vorige week dinsdag ook afgeleverd en sindsdien ontbreekt elk spoor… Handig… maar niet heus! :( Donderdag dacht ik, goh laat ik even bellen hoe het met mijn visumaanvraag voor China staat… toen kreeg ik een Chinese vrouw aan de telefoon die gebrekkig Engels sprak… :S Heb mijn naam gespeld en ze snapte er niks van! Na uitgelegd te hebben dat ik een dubbele achternaam heb “So it is Groot Groot?!” :S heb ik zeer vriendelijk mijn naam nog een keer gespeld… toen ze het woordje “space” in de zin van spatie, als een stuk van mijn achternaam overnam dacht ik al… “Oké, waar gaat dit heen?!” Toch belde ze me 2 minuten later weer om te vragen onder welk nummer ik mijn poststuk aangetekend verstuurd had! Vervolgens snapte ze niet wat ik met “eight” bedoelde… “Eight, eight, what’s an eight?!” Euhm… 1-2-3-4-5-6-7-8… OOOOOH EIGHT!! YEEEES EIGHT! OOOOH, I SEEEEE, IT’S AN EIGHT! Jups, it’s an eight! :S Oké, uiteindelijk allemaal gelukt! ’s Middags werd ik gebeld door een Nederlandse vrouw die vertelde dat ze mijn paspoort nergens kon vinden, bla bla. Verwijtend zei ze dat ik mijn paspoort nooit had mogen opsturen, maar goed, ze zou me vrijdagmiddag terugbellen aangezien ik zei dat hij toch echt daar op de ambassade moet liggen aangezien hij dinsdag daar afgeleverd was en IEMAND daarvoor had getekend… Toen had ik nog goede hoop dat ze mijn paspoort zouden vinden… :)

Vrijdagochtend dacht ik… Tja, laat ik toch zelf maar even bellen, je weet maar nooit! :)! Toen was de Nederlandse mevrouw toch iets minder aardig (A)… “Ik heb toch gezegd dat ik je morgenMIDDAG zou bellen?” “Euhm, ja, maar ik vertrek DINSDAG en ik heb mijn paspoort nodig”… “Ik bel je vanmiddag!” Oké oke, prima ik hang wel op! ’s Middags werd ik weer gebeld dat ze mijn paspoort nog steeds niet kon vinden en wanneer ik ‘m verstuurd had. Toen ik daarna vriendelijk uitlegde dat mijn paspoort dinsdag afgeleverd was en hij toch echt daar op de ambassade moet liggen kwam ze er achter dat ik toch wel een recente aanvraag had gedaan.. (euh, ja, dat had ik inmiddels al 3x verteld ;)). Ze zou me later weer bellen. Om 16:00 kreeg ik een telefoontje dat ze mijn paspoort nog steeds niet had gevonden… en dat ik maar een noodpaspoort aan moest vragen aangezien zij niks voor mij kon doen! Pff, dan nog heb je stille hoop dat alles goed komt :) Niets bleek minder waar! Vrijdag meteen de ambassade gebeld (bedankt Han & Mirjam) en de situatie uitgelegd… Volgens de dame aan de telefoon was het geen enkel probleem om met een nooddocument Amerika binnen te komen, maar dan hadden ze wel een fax van de ambassade nodig waarin stond dat mijn paspoort daar ligt… En jullie raden het al… de mensen van de ambassade waren vrijdag om 16:15 al weg…

Vanmorgen meteen naar de ambassade gebeld met het verzoek die fax te sturen, maar dat kon niet volgens de Nederlandse mevrouw en bla bla, ze zou me er vanmiddag over terugbellen, want ze moest even overleggen met de opperchef ofzo! Nou, toen had ik er eigenlijk al geen vertrouwen meer in, dus ben ik (met dank aan Monique voor de snelle taxi service, merci ;)) stel op sprong naar het politiebureau in Olst gegaan om aangifte te doen van vermissing van mijn paspoort… Telefonisch had ik alles al doorgegeven en dat was maar goed ook, want toen ik daar om half 12 aankwam bleek de printer kapot te zijn… Om 12 uur was de printer nog steeds kapot, maar nu was ook het hele politiesysteem vastgelopen… :S Soms zit het mee… en soms zit het tegen. ;) Gelukkig was de mevrouw aan de balie van het gemeentehuis zo aardig even op me te wachten aangezien de balie om 12:00 zou sluiten! Heb vanmiddag een spoedaanvraag ingediend om een nieuw paspoort te krijgen, deze kan ik morgen om 10:00 ophalen! En juist, mijn vlucht vertrekt om 8:55… Heb dus noodgedwongen mijn tickets verzet naar woensdag…. Wat een avontuur! Het kost wat tijd, moeite en een hoop geld, maar ik kan nu wel met een ECHT paspoort naar Amerika. Morgen kan ik mijn paspoort ophalen en dan kan ik voor alle tickets mijn gegevens gaan wijzigen… Gelukkig heb ik “maar” 5 tickets geboekt! ;) Kreeg vanmiddag telefoon van de ambassade dat ze inderdaad geen fax willen sturen naar de marechaussee… gelukkig dan maar… anders was alles voor niks geweest vandaag. ;)

Dus het plan is nu: Woensdag om 8:55 vertrekt mijn vliegtuig. Eerst vlieg ik naar Londen, daar kom ik Engelse tijd 09:05 aan (10:05 Nederlandse tijd). Vervolgens moet ik mijn bagage ophalen, door de douane en mag ik even “vrij” rondlopen voor ik weer in moet checken (ik heb namelijk een retourtje Amsterdam-Londen geboekt… en een retoutje Londen-New York aangezien dat een heel stuk goedkoper was! (inmiddels niet meer, maar goed :))! Kan dan opnieuw inchecken om op de vlucht naar New York te stappen.

Om 12:00 (13:00 Nederlandse tijd) vlieg ik met vluchtnummer BA2173 naar New York… Daar kom ik om 14:40 (20:40 Nederlandse tijd) aan en kan ik eindelijk mijn allerliefste zusje weer in de armen sluiten! :D Joepie!!! Christa vliegt morgen al, dus zij zal zich vast samen met Daniëlle een dagje vermaken in New York! Lang leve Daniëlles tentamenrooster! ;)

Nou, wat zijn dan de plannen als ik eindelijk in New York ben beland? Zal het nu even kort houden aangezien het al een mega verhaal is inmiddels. Wat heb ik toch een bruisend leven… ;) Haha! Woensdagmiddag en avond zullen we met z’n drieën NY bekijken. Daniëlle gaat ’s avonds terug naar New Paltz ivm een examen op donderdag. Donderdag in de middag gaan Christa en ik naar New Paltz om de universiteit te kijken en op de campus te slapen. Vrijdag gaan we New Paltz in en in de loop van de middag/avond gaan we met zijn 3en naar New York en daar zullen we het weekend in het Jazz hostel slapen. Zaterdag en zondag gaan we New York verkennen, zondagmiddag zetten we Christa weer op het vliegtuig en maandag vliegen Daniëlle en ik door naar Las Vegas!

Let’s go!! Ik ben er klaar voor! Alleen mijn paspoort en vluchtgegevens nog! Voor de rest komt het vast allemaal goed! :D Morgen weer een dag en je weet ‘t …. Geen zorgen voor de dag van morgen! Haha! :) Het is maar goed dat je niet alles van te voren weet! :)

Bedankt voor de belangstelling, telefoontjes, smsjes en mailtjes over mijn paspoort en voor mijn reis!
Werk ze van de week enne we’ll keep in touch. Het volgende berichtje plaats ik in de States!!!

Tabé!

Liefs Ceciel

  • 11 Mei 2009 - 19:15

    Danielle:

    1e

  • 11 Mei 2009 - 19:15

    Agnes :

    hoi eerste

  • 11 Mei 2009 - 19:18

    Agnes:

    Hoi Ceciel
    Na alle lange goede voorbereidingen, kwam er toch nog een kink in de kabel. Gelukkig kan je met een dag vetraging toch nog aan je reis beginnen.
    Heel veel plezier en geniet ervan (samen met je ondeugende zusje!)
    xxx mama

  • 11 Mei 2009 - 19:18

    Danielle :

    Ha Cis!

    Nou, ik heb het gelezen hoor! Wat een toestand, wat een toestand!!
    maar gelukkig komt het allemaal goed, alleen iets anders dan gepland!
    We gaan het leuk hebben :D!

    Xx Sis

  • 11 Mei 2009 - 19:47

    Lin:

    Hey ciel,

    Je maakt ook wat mee zeg, maar gelukkig is alles nu vast helemaal goed!!
    Heel veel plezier, geniet er van!!!
    X

  • 11 Mei 2009 - 20:21

    Elly / MB:

    Je kunt al net zo leuk schrijven als je sis dat wordt vast samen een boek uitbrengen met de titel de avonturen van Cis en Sis de olijke sisters.
    Succes met de allerlaatste voorbereidingen en dan genieten maar.

  • 11 Mei 2009 - 21:57

    Stephan:

    Hoi Ceciel!
    Wat een verhaal: ongelofelijk!
    Maar goed na alles tress van de laatste dagen wordt het nu echt genieten. Een goede reis en heel veel plezier samen, ik zal de trip met belangstelling volgen.
    O ja, vergeet niet China-Town te bezoeken in NY ;)
    Ciao!

  • 12 Mei 2009 - 06:40

    Karin Groten:

    Een voorspoedige reis gewenst.Dat je deze tegenvaller en heel veel gedoe met je paspoort maar snel zult vergeten.

    gr Karin

  • 12 Mei 2009 - 12:42

    Tim:

    Nou, wel even een tegenslag van je passpoort maar gelukkig allemaal wel goed gekomen!:D

    ik zit nu al weer te wachten op de foto's (of komen die niet)

    een hele fijne vakantie in NY.

    gr. Tim

  • 12 Mei 2009 - 17:32

    Felix En José:

    Ha, die Ceciel....

    Nou jij maakt ook wel weer wat mee!!!!
    kan niet missen zeg.
    Heb ik weer heb je vast gedacht!!!!!!!
    Maar meestal komt
    alles op zijn pootjes terecht Ais je geluk hebt. Voor morgen een hele goede reis. wij wensen je samen met je zus een onwijs leuke vakantie toe geniet er van en laat al je zorgen thuis ..... Heel veel Lieve groetjes voor je zus Daantje.... En heel veel geluk! Met alles zal ik maar zeggen...

    Lieve, groetjes ook voor
    jou natuurlijk...

    liefs, Je,tantetje,José.
    Oompie,Felix.Tim.en,Caby.

  • 12 Mei 2009 - 20:57

    Yvonne:

    Wat een verhaal :S Dat geloof je toch niet. Fijn dat je toch nog alles opnieuw hebt kunnen regelen. Goede vlucht morgen en heeel veel plezier!

    x

  • 13 Mei 2009 - 13:02

    Jeannet Blanke:

    Heey Ceciel,

    Ik wens je een goede reis en heel veel plezier!
    Geniet er lekker van en beleef mooie avonturen!!!

    groetjes Jeannet

  • 14 Mei 2009 - 16:32

    Sanne:

    Heey meis!
    Ik hoop dat je inmiddels helemaal veilig aangekomen bent in New York. Heel veeeel plezier! Geniet ervan!

    X Sanne

  • 15 Mei 2009 - 07:30

    Dennis:

    Wat een drama! Maar daar laat je je niet door van de wijs brengen gelukkig. Zet hem op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ceciel

8 Juli a.s. vlieg ik samen met Daniëlle naar Buenos Aires. Nadat we deze stad bekeken hebben. vliegen we door naar de Iguazu Falls en reizen we via Salta naar de grens met Bolivia. Daar zullen we een meerdaagse tour maken op de zoutvlaktes van Uyuni, gaan we mountainbiken in La Paz en zullen we het Titicacameer gaan bewonderen. We sluiten onze reis af in Lima, maar pas nadat we een 4daagse wandeltocht naar de Machu Picchu gemaakt hebben.

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 38486

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 Oktober 2018

Canada 2018

21 Oktober 2016 - 18 November 2016

Ecuador en de Galapagos Eilanden

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid Amerika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbrück

25 Juni 2009 - 05 Augustus 2009

China, Vietnam en Cambodja

13 Mei 2009 - 20 Juni 2009

USA

Landen bezocht: