I'm flying high above the sky - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu I'm flying high above the sky - Reisverslag uit Wijhe, Nederland van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

I'm flying high above the sky

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

25 Juni 2009 | Nederland, Wijhe

Na de ontelbare rainbowcookies, pancakes en hamburgers is het nu tijd voor de rijst, noodles en hond...

Na 2 maanden "wachten" op mijn visum, was het dinsdag tijd mijn paspoort met visa voor China en Vietnam op te halen! Bedankt oom Harry!

Na 6 weken samen met mijn zusje op pad te zijn geweest, is het nu tijd om helemaal alleen te gaan.

Na 6 weken van droog, zonnig en koud weer, is het nu tijd voor het regenseizoen met typhonen op komst en een minimale temperatuur van 22 graden.

Na 6 weken de route vrijwel geheel gepland te hebben, is het nu tijd voor iets totaal onbekends waarin nog vrijwel niks vast staat...

Het enige dat ik tot nu toe weet over deze reis, is dat ik vrijdag en zaterdag in een 12 persoonskamer in een hostel dicht bij de verboden stad slaap. Dat ik zaterdag graag naar de Chinese muur wil en dat ik zondag de internationale trein wil pakken richting Vietnam. Heb al een heerlijke spa met massage gezien in Hanoi (Vietnam) en verder.... verder is alles nog onbekend en zal ik deze reis laten leiden door mijn gevoel, zal ik datgene gaan doen waar ik op dat moment zin in heb en is de Lonely Planet mijn reisbijbel zijn! Lonely zal ik vast op deze Planet niet zijn, want ik weet wat er thuis op mij wacht! :)

Een toepasselijk gedichtje:

Reisopdracht

en als je weggaat....

regen, er dreigt regen,
storm blaast zand
over de wegen,
men moet zijn ogen beschermen,
angstige vogels zwermen
boven het land.
De lucht is zwart.

.... zeg langzaam;
Ik hou van regen.
Ik hou van storm.
Ik ben niet bang.

En om dan de meest gestelde vraag ook maar meteen even te beantwoorden... "Vind je het niet spannend om alleen te gaan?" Ja, ik vind het spannend, maar ik vind het ook een uitdaging. Ik kijk er naar uit, maar ik had me thuis ook prima 2 maanden kunnen vermaken voor de studie begint. Ik had het leuk gevonden met iemand samen te gaan, maar vind het ook wel weer stoer om alleen te gaan en te kijken hoe ver ik kom deze reis,...

Het volgende berichtje komt vanuit Beijing!! Hoe raar is dat!

Werk ze nog even deze week, fijn weekend alvast en tot horens!!

Liefs Ceciel

  • 25 Juni 2009 - 03:54

    Agnes:

    Goede morgen Ceciel
    Op deze vroege morgen, wil ik toch al op je eerste reisverhaal reageren.
    Ik wens je heel veel plezier en hoop weer net zulke mooie verhalen te mogen lezen dan we van je gewend zijn.
    Veel plezier.
    Kus mama

  • 25 Juni 2009 - 03:58

    Danielle:

    Ha zussie!!

    Cis en Sis is voorbij, nu is het Cezie (Ceciel+Azie+zussie) ;)
    Maar alles gaat goedkomen, dus geniet en tot snel!!

    Liefs je zussie!!

  • 25 Juni 2009 - 06:07

    Alida:

    Het gaat helemaal goedkomen met jou ;-)
    Have fun!

    -x- Alida

  • 25 Juni 2009 - 07:44

    Karlijn:

    Hej Ceciel!

    Goede reis en heel veel plezier!!

    xxx

  • 25 Juni 2009 - 08:49

    Mick:

    Ciel, leuk een smsje te krijgen vanmorgen. Wel een beetje verrast dat het al om half7 was. Maak je geen zorgen ik was al een half uur wakker en op. Ik ben benieuwd naar de verhalen van Ceciel in de Aziatische wereld!
    Vind het donders dapper van je dat je het aandurft in je eentje!

    Liefs,
    Mick

  • 25 Juni 2009 - 11:42

    Monique:

    WEL EEN KORT VERHAALTJE BEN LANGER GEWEND:P. MAAR DIE ZULLEN VAST WEL KOMEN. GENIET ER VAN EN TAKE CARE OF YOURSELF.:D

    KUZZ

  • 25 Juni 2009 - 14:10

    Tim:

    Echt leuk dat je alweer weggaat
    en wil je voor mij proberen een foto van de gehele cinese muur te maken van 1 foto?
    als het toch niet wil van 1 foto dan maar een paar foto's meer!XD

    groetjes en veel plezier van Tim

  • 25 Juni 2009 - 15:16

    Jolien:

    WOH!
    Ik zou het echt heeeeeel spannend vinden om alleen te gaan hoor!Ik vind het ook echt STOER! Ik lees je volgende verhaal wel weer van wat je dan allemaal hebt beleefd!!

    groetjes je buurmeisje!

  • 25 Juni 2009 - 18:54

    Elly:

    Hallo Ceciel, In je verhaal schrijf je een bijzonder gedicht voor een bijzondere reis (die inmiddels al is begonnen)en zoals je aan geeft ga je je gevoel volgen en ja dat is het beste wat je tijdens deze spannende, uitdagende reis kunt doen en dan komt alles wel op zijn pootjes terecht. Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en zie inderdaad ook uit naar je eerste belevenissen daar in het verre oosten.
    Liefs vanuit het oosten van Nederland.

  • 25 Juni 2009 - 19:33

    Susan:

    Ha Ciel! Ook ik wou je nogmaals heeel veel plezier wensen deze reis, ga lekker genieten en alleen maar doen waar jij zin in hebt! Ondertussen ben je al bijna in China denk ik, even een dagje je best doen om wakker blijven! Hoop snel wat van je te horen (en de eerste foto's te zien!) Liefs

  • 25 Juni 2009 - 20:09

    Fien:

    Ha Ceziel
    was wel topsecret hoor gister dat je nog door 2 tantes werd uitgezwaaid!!
    Hoe zit het met het tijdsverschil trouwens lig je nu voor of achter op Holland ?
    Doeii

  • 25 Juni 2009 - 20:15

    Jesse:

    Hey Ceciel

    Het is zeker stoer om alleen op reis te gaan! Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! En dat je deze reis nooit meer gaat vergeten!
    Ik ga je volgen!

    x Jesse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ceciel

8 Juli a.s. vlieg ik samen met Daniëlle naar Buenos Aires. Nadat we deze stad bekeken hebben. vliegen we door naar de Iguazu Falls en reizen we via Salta naar de grens met Bolivia. Daar zullen we een meerdaagse tour maken op de zoutvlaktes van Uyuni, gaan we mountainbiken in La Paz en zullen we het Titicacameer gaan bewonderen. We sluiten onze reis af in Lima, maar pas nadat we een 4daagse wandeltocht naar de Machu Picchu gemaakt hebben.

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 38476

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 Oktober 2018

Canada 2018

21 Oktober 2016 - 18 November 2016

Ecuador en de Galapagos Eilanden

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid Amerika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbrück

25 Juni 2009 - 05 Augustus 2009

China, Vietnam en Cambodja

13 Mei 2009 - 20 Juni 2009

USA

Landen bezocht: