Sapa,Tribal People en een amazing Girlies Day! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Sapa,Tribal People en een amazing Girlies Day! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Sapa,Tribal People en een amazing Girlies Day!

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

10 Juli 2009 | Vietnam, Hué

Xin Chào!!

De tijd vliegt! Tjongejonge! Het is alweer een week geleden dat ik de trein pakte richting Sapa!! Heb ondertussen ontzettend veel beleefd en heb me nog niet eenzaam gevoeld! :) Heb vandaag even een vrije middag ingelast aangezien ik gewoon nergens aan toe kom! Dus sorry, sorry voor het niet beantwoorden van mailtjes/krabbels... probeer het vandaag te doen!

Zaterdagavond dus, we gingen met een cyclo naar het reisbureau... De arme man die Anne en mij met onze tassen moest vervoeren bleef maar lachen... pff, wat een job! Bij het reisbureau bleek dat ik mijn treinticket niet kon verzetten, op dat moment was het helaas, in the end bleek het prima te zijn. Na een vluchtige avondmaaltijd zijn we met de taxi naar het treinstation gegaan. Het krijgen van onze tickets had nog heel wat voeten in aarde! We hadden een receipt en daarmee moesten we onze tickets ophalen. Je snapt het al... niemand bij de desbetreffende balie en alleen gebrekkig sprekende Vietnamezen! 15 min voordat de trein vertrok hadden we het dan toch geregeld en konden we plek nemen in een 4 persoons coupe. Na een korte nacht kwamen we al vroeg in Lao Cai aan. Met een shuttle bus waarvan de bestuurder echt ongelofelijk onbeschoft was werden we via een dikke omweg en een uur later dan verwacht bij het hostel afgezet. Tom en Sita wilden naar een hotel 1 km verderop en het duurde nog een extra uur voordat zij daar waren! Ongelofelijk!

Na een heerlijk ontbijt in de Baguette & Chocolat hebben we door het dorpje gewandeld en heb ik noodgedwongen (het regende de hele dag) de meest gave paraplu ooit gekocht! Hij is echt zo fout dat ie ook weer gaaf is! Haha! :) Anyway, even rondgelopen, informatie over tours gevraagd en toen weer terug gegaan naar Baguette & Chocolat omdat we met Tom en Sita afgesproken hadden. Toen ze er na 45 min nog niet waren, hadden we het vermoeden dat ze in slaap gevallen waren, dus hebben we een note achter gelaten en zijn we gegaan. Onderweg kwamen we ze toevallig tegen! Anne en ik zijn ergens gaan lunchen en ik heb toen besloten een 2 daagse trektocht in Sapa te boeken. Anne was niet helemaal enthousiast, maar ging uiteindelijk toch mee! De middag hebben we apart doorgebracht en hoewel ik van plan was wat achterstallige mailtjes weg te werken, raakte ik aan de praat met Paul en 2 andere backpackers, dus van mailen kwam er niet veel terecht. 's Avonds samen met Anne bij een heerlijk restaurant gegeten en voor het eerst sinds ik in Vietnam ben moest ik schuiven met het eten! Normaal heb ik nog honger nadat we gegeten hebben, maar deze keer kreeg ik het met moeite weg! Prima dus! We hebben nog even wat gedronken met Sita, Tom, Paul en 2 andere meisjes en zijn toen teruggegaan naar het hostel.

Maandag was het zover!! Hoewel de voorspelling voor Sapa niet al te goed was (regen, regen, regen tot en met vrijdag) stonden wij op met een blauw-witte lucht zonder regendruppels! Snel aangekleed en naar Romano's gelopen, inmiddels ons stamcafe! Daar kwam ik er achter dat er een blikje cola gecrasht was in mijn backpack en jullie snappen het... één grote plakkende cola massa. :( 10 minuten later moesten we weg, dus heb het meeste wat nat was uit mijn tas gehaald en heb het maar zo gelaten. Vond het belangrijker om mijn heerlijke pancakes op te eten. ;)

Samen met Si (de gids), Anne, Paul, Karianne en Laura (2 Nederlandse meiden met een heel erg goed gevoel voor humor) gingen we op pad! Na een wandeling over de rand van de vallei met een prachtig uitzicht, gingen we eindelijk van de verharde weg af en begaven we ons tussen de rijstvelden! De wandeling was supermooi, overal waar je keek was het groen, op verschillende plaatsen zag je rijstvelden, mensen die aan het werk zijn, traditionele kleding en spelende kinderen! Echt geweldig! Na een lunch aan de rivier zijn we doorgewandeld, hebben we een schooltje bezocht en kwamen we tegen 15 uur bij ons gastgezin aan. Een hele aardige vrouw, een dochter met het syndroom van down, een baby en een zoontje die later thuiskwam. We hebben (ongelofelijk ranzige) thee gedronken en hebben vervolgens heerlijk buiten gezeten! Na een portie zelfgemaakte patat (wat ze hier dagelijks eten omdat ze zelf aardappelen verbouwen) zijn we naar de rivier gegaan om even heerlijk met onze voeten in het water te staan!

Bij dit gastgezin hadden we een luxevoorziening!! Een shower en een toilet! :) De toilet heb ik op de foto gezet, de shower bestond uit 3 grote rode bakken vol met koud water en een klein steelpannetje om water mee te scheppen en jezelf mee nat te maken en af te spoelen. Echt geweldig dit!!! Na een douche hebben we zelf springrolls gemaakt om vervolgens met zn allen te eten. Taditiegetrouw had onze gastvrouw ricewine en dat moest ik toch wel even proberen. Ook zo rude om het direct af te slaan. Zo gezegd, zo gedaan, na 4 shotjes vond ik het wel mooi geweest, ik had m namelijk al aardig zitten. Toen de fles leeg was vond iedereen het wel prima geweest, maar onze gastvrouw niet! Dus kwam fles nummer 2 op tafel! Paul, Karianne en Laura hebben ook deze fles gefinisht. Pff! Hebben nog lang gekletst en ontzettend gelachen! Heerlijk om even weer Nederlandse humor om me heen te hebben! :)

Na een goede nachtrust (hoe zou dat toch komen) konden we aanvallen voor een banana pancake breakfast! Heerlijk smaakte dat! Net toen wij besloten op pad te gaan begon het te regenen. Trots pakte ik mijn nieuwe Pink Panter poncho uit de tas en trok m aan! Al snel werd het droog met af en toe een bui, maar doordat het geregend had, waren alle paden modderig en glad geworden. Dit vond ik ook helemaal niet erg trouwens, want het was geweldig!! Jemug wat heb ik een lol gehad met Karianne en Laura!! Haha, op een gegeven moment glipte ik weg, nog geen 5 meter verderop ging Laura en nog geen minuut later zagen we Karianne onderuit gaan!! Hahaha, man, man, man, wat was dit hilarisch! Het beste stuk van de hele track! :) Check de foto's, ze zijn binnen 2 minuten na elkaar gemaakt.
Al gauw kwamen we bij een waterval waar we even onze handen konden wassen. Toen wij verder wilden afdalen, zag ik een aantal mannen langskomen. Ze hadden 3 boomstammen each en sleepten dit gewoon mee! Heel bizar om te zien. Toen wij vervolgens beneden kwamen zag ik ze deze boomstammen in de rivier wassen. Na een heerlijke lunch begonnen we aan het laatste stuk van de track, een stukje klimmen. Met een taxibusje weren we terug gebracht naar Sapa om snel onder de douche te springen en de stinkende geur van ons af te wassen. Het was echt een geweldige track!! Prachtige uitzichten, leuke mensen en een superlieve gids. Onze gids 'Si' is 20 jaar, 2 jaar getrouwd en inmiddels zwanger. Ze werkt vanaf haar 14e als gids en de eerste 15 jaar gaat al haar salaris naar haar ouders! Dit geldt alleen voor het oudste kind uit het gezin, de overige kinderen mogen hun salaris zelf houden!!

Nog even wat gedronken met z'n vijven en toen was het tijd om naar de trein te gaan. Dit ging niet zonder slag of stoot aangezien de taxi overboekt was! Wij zaten er gelukkig al in, maar na 30 minuten discussieren werden ineens onze tassen eruit gehaald en in een andere taxi gegooid!! :S Paul springt uit de taxi om onze tassen te redden en ik ren naar het reisbureau waar we de taxi geboekt hadden om verhaal te halen. Die man was echt zo ongelofelijk onbeschoft, echt niet normaal meer!!! Uiteindelijk zijn wij dan (noodgedwongen) met die andere taxi mee gegaan en slechts 50 minuten later dan gepland konden we op pad, maar niet voordat we eerst nog een paar hotels aangingen om mensen op te pikken. Erg lullig, aangezien ik de treinkaartjes had en Tom en Sita ons om 17:45 in Lao Cai zouden ontmoeten! Een uur te laat kwamen we in Lao Cai aan... Anne ging de treinkaartjes regelen en ik ging op zoek naar Tom en Sita. Pff wat een gedoe! Snel een take-away broodje gehaald die ondanks dat ie wel 40 cent kostte superlekker was!! Heerlijk!!

In de trein lekker gekletst, gelezen (ben eindelijk in een leesboek begonnen) en op tijd gaan slapen. Om 4.00 kwamen we in Hanoi aan en hoewel we het voor de grap “Hannoying City” noemen (annoying = irritant, iets wat je boos maakt) heeft deze stad toch zijn eigen charme! We hebben afscheid genomen van Anne (ze ging naar Laos) en zijn met de taxi naar een hostel gegaan om daar de tijd te doden tot de ontbijttentjes open gingen. Na het ontbijt ging Tom een aantal musea bezoeken en zijn Sita en ik aan onze “Girlies Day” begonnen! Op naar de Spa en Massage!! :) Hebben een heerlijke full body massage gehad, een facial en een pedicure. Om de pedicure helemaal af te maken heb ik een French Pedicure laten doen! Hahaha! Ik heb mezelf (en ik denk jullie ook) verbaasd! Inmiddels hadden we honger en zijn we gaan lunchen. Gezellig gekletst, echte meidenpraat, erg gezellig!! Vervolgens zijn we teruggegaan om ook nog even manicure te laten doen! Geniaal! Ik... Ceciel ja, die in 25 jaar nog nooit bij een pedicure/manicure is geweest en altijd heeft lopen lachen om Jamies mooie nagels heeft dit nu zelf gedaan! Ik loop hier nu dus rond met gelakte nagels en gelakte teennagels en om ze te laten zien vertik ik het om dichte schoenen aan te trekken! Hahaha! :) Gelukkig is het hier 37 graden! :)

Gisteren ben ik (samen met Tom en Sita) met de slaapbus in Hue aangekomen. Wat een bus zeg, geniaal, heb nog nooit zoiets gezien! Ondanks de beperkte ruimte (aangezien je je tas ergens bij je voeten moet droppen en de stoel zelfs voor MIJ al te klein is) heb ik prima geslapen. Morgen ga ik met Jennifer door naar Hoi An waar ik heel misschien Tom, Dom en Saahd weer tegenkom. Het volgende berichtje zal over deze avonturen gaan! Haha, ja... heb weer een hoop meegemaakt en naja, jullie horen het nog wel!

Voor nu even weer een fotolink!
http://www.mijnalbum.nl/Album=URSF3DJA

Tam Bîet!!

xx Ceciel

  • 10 Juli 2009 - 11:45

    Danielle En Agnes:

    1e :D

  • 10 Juli 2009 - 11:50

    Monique:

    vals spel!!!!

  • 10 Juli 2009 - 12:02

    Monique:

    HEY, JA 2E en 3e plaats...haha 2 podium plaatsen voor mij Je straalt op elke Foto dusss een erg goed teken.

    kuzz

  • 10 Juli 2009 - 12:03

    Karlijn:

    Woehoee tof Ceciel! Wat maak je toch weer veel mee :D klinkt alsof je het goed naar je zin hebt, geniet er van!
    xxx

  • 10 Juli 2009 - 12:10

    Elly:

    Hoi levensgenieter,
    Ja en hierdoor heb ik ook weer van je verhaal en foto's kunnen genieten echt te gek allemaal en ja helemaal die nagels van jou kan me voorstellen dat je alleen maar slippers aan doet ook al zou het koud zijn. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en ja dat je dan niet op mailtjes reageert is zeker te begrijpen maar door je update blijft iedereen toch op de hoogte dus ga door met genieten en maak je geen zorgen om de mailtjes te beantwoorden. Als je nu in nederland was kwam je PINKPANYER cape ook goed van pas en als die maar dient waar die voor nodig is dat is belangrijker dan hoe die er uit ziet al vond ik het je GENIAAL staan.

    Liefs,groetjes en kus uit Raalte

    Liefs en kus

  • 10 Juli 2009 - 12:23

    Dennis:

    Ha, weer nieuw leesvoer voor tijdens de kantooruren, heel goed!

    xx

  • 10 Juli 2009 - 13:42

    Ineke Jonkman:

    Ha Ceciel,
    Prachtig om te lezen die belevenissen van jou.
    Volgens mij heb je het erg naar je zin.
    Geniet van alles wat nog op je pad komt.

    Groetjes Ineke

  • 10 Juli 2009 - 15:55

    Elles:

    Heee Ceciel!

    Super wat je allemaal meemaakt, foto's zien er erg indrukwekkend uit! En wat betreft die bussen.. geduld is een schone zaak ;)! Wij kunnen er inmiddels over meepraten haha! Veel plezier nog!

    Liefss

  • 10 Juli 2009 - 16:42

    Danielle:

    As always... mooie foto's en een leuk verhaal! Maar elke keer hetzelfde typen wordt ook een beetje saai!
    Daarom maar in het Chinees een berichtje:

    !!, ...!
    !

    Get it ;)?
    Xoxo

  • 10 Juli 2009 - 16:42

    Danielle 2:

    :(.... hij pakt de chinese tekens niet :(........ Daar gaan mijn vertaal-uren die ik erin gestoken heb ;)

  • 10 Juli 2009 - 17:15

    Tim:

    Nou voel ik me toch wel een beetje verplicht na ieder bericht een ractie
    dus nu ook maar weer een reactie:D

  • 11 Juli 2009 - 07:35

    Agnes:

    Hallo Ceciel
    Ja, lux hoor die mooie nagels en je zit erbij als een prinses. Die foto`s laten toch wel zien dat je erg geniet, blijf dat doen want straks over een paar weken terug in Nederland.........!
    kus mama

  • 11 Juli 2009 - 19:19

    Fien:

    Ha Ceciel
    even heel iets anders:
    ik heb de Salomon schoenen gekocht en ze lopen prima!
    En Hanoi nog wel gevonden in de Bosatlas;Sapa echter niet. Groeten ook van Henk

  • 12 Juli 2009 - 10:08

    Susan:

    Ha Ciel!!
    Leuk om weer wat van je te horen! Mooi zeg die foto's van de rijstvelden en alle Vietnamezen! En die wc komt me bekend voor.. alles went ;)!
    Blijf genieten!! Liefs

  • 12 Juli 2009 - 13:10

    Erna:

    Heeeeei da's vreemd, had gister een reactie geplaatst maar zie 't niet. Nog een keer proberen.
    Wat en heerlijke enthousiasme en daar genieten we mooi van mee.

  • 13 Juli 2009 - 19:59

    Alet:

    Hey Ciel,

    Wat een avonturen weer zeg! en gave foto's! Mooie nagels hoor, nu zorgen dat ze zo mooi blijven;)

    Liefs

  • 14 Juli 2009 - 09:44

    Iris:

    Hee Ceciel!

    Nou je reis klinkt hartstikke leuk!
    Blijf veel leuke dingen doen en geniet ervan! Ik ben ondertussen mijn tas aan het pakken voor Parijs : )

  • 15 Juli 2009 - 09:40

    Ilse:

    Hee Ciel!

    Klinkt allemaal erg leuk zeg en mooie foto`s! Veel plezier nog, geniet er lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ceciel

8 Juli a.s. vlieg ik samen met Daniëlle naar Buenos Aires. Nadat we deze stad bekeken hebben. vliegen we door naar de Iguazu Falls en reizen we via Salta naar de grens met Bolivia. Daar zullen we een meerdaagse tour maken op de zoutvlaktes van Uyuni, gaan we mountainbiken in La Paz en zullen we het Titicacameer gaan bewonderen. We sluiten onze reis af in Lima, maar pas nadat we een 4daagse wandeltocht naar de Machu Picchu gemaakt hebben.

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 38486

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 Oktober 2018

Canada 2018

21 Oktober 2016 - 18 November 2016

Ecuador en de Galapagos Eilanden

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid Amerika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbrück

25 Juni 2009 - 05 Augustus 2009

China, Vietnam en Cambodja

13 Mei 2009 - 20 Juni 2009

USA

Landen bezocht: