Ieder krijgt wat ie verdient zeggen ze toch? - Reisverslag uit Beijing, China van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu Ieder krijgt wat ie verdient zeggen ze toch? - Reisverslag uit Beijing, China van Ceciel Groot Koerkamp - WaarBenJij.nu

Ieder krijgt wat ie verdient zeggen ze toch?

Door: Ceciel

Blijf op de hoogte en volg Ceciel

26 Juni 2009 | China, Beijing

He allemaal,

dit is echt geniaal! Ik zit hier in het vliegtuig (heb geen internet, maar toch typ ik dit vast, ben echt helemaal enthousiast en lig best wel dubbel om mezelf (gelukkig, ik heb lol in mijn eentje, weer een geruststelling)).... Maar ik zit hier dus in jaja de Royal Club Seat!!! Ik in mijn afritsbroek, met mijn backpack en met mijn economy class kaartje heb een gratis upgrade gekregen naar de business class! Dit is echt ongelofelijk! Ik heb even een foto gemaakt, geniaal!! Er is zelf een handleiding om zoveel mogelijk uit je plaats te halen! :)

Het menu ook, ik kreeg een echte menukaart!!!! Ik krijg gewoon een 4 gangen diner!
1. Kreeft met grapefruit en mangosaus
2. Verse salade
3. Ik kies de zalmsalade met tomaat en dille aardappels, maar kan uit 5 hoofdgerechten kiezen...
4. Dessert met ook 4 opties... en hier werd het lastig! Ga ik voor de chocolaatjes... of ga ik voor het kaasplateau?! Het ijsje of wordt het toch de 3dubbele chocolade taart? Hmm.... Heb nog niet besloten op moment van typen! ;)

Ben eerst maar even naar de steward gelopen, met de vraag hoe die kaart werkte... haha! :) Die beste man keek me aan... Zal ook wel gedacht hebben “dom blondje”. Tja, tussen de maaltijden door kan ik naar de “Club Kitchen” gaan om verse fruitsalades, smoothies, sandwiches, chocola en taart te pakken! Heb al vaak gevlogen, maar heb me nog nooit zo onwennig gevoeld... :S

Oke, heb net een baileys besteld en krijg nu een zakje met de meest luxe nootjes!! Haha, echt tjonge jonge wat een luxe, lig hier helemaal dubbel! Gelukkig is het scherm dicht! ;)

Nu mijn stoel! Ik vlieg nu achteruit, kan van mijn stoel een bed maken (en dan ook echt plat, met steun van voet tot hoofd). Maar ik kan ook rechtop zitten in een hoek van 90 graden! Heb een beeldscherm, oh die moet ik nog even testen! :) Haha! En heb een raam die me van mijn snurkende buurman afschermt! Echt, tjonge jonge, mag ik even niet klagen?? :)

En waar heb ik dit aan te danken? Joost mag het weten, heb werkelijk waar geen idee! Ik geef mijn ticket af en in plaats van dat je een bliebje hoort dat hij bevestigd is, hoor ik een zoemer... :S Ik denk... “Oh oh, er zal toch niks mis zijn?” Maar nee hoor, die mevrouw verscheurt mijn ticket en zegt met een grote glimlach “You've just been upgrated to business class”... :s! Ik was helemaal in shock, de business class?! :S! Ben nog niet van de schrik bekomen of ik loop het vliegtuig in en moet naar boven! Naar boven?? Daar ben ik nog nooit geweest, zal heel eerlijk zijn, die trap is me uberhaupt nog nooit opgevallen!! Haha! Maar denk niet dat elk vliegtuig zo'n boven etage heeft! ;)

Nou mensen, mijn dinner is served, dus ik, ga lekker eten! :) Als ik dit verhaal op de site plaats ben ik al in Beijing, maar wilde dit toch even met jullie delen! Mijn reis is goed begonnen en ben in de rij met een Nederlandse jongen aan de praat geraakt, dus kom niet helemaal “alleen” op Beijing aan. ;)

De fotolink:
http://www.mijnalbum.nl/Album=6IWZ8UE6

Nou, fijne werkdag(en) en alvast een prettig weekend!

Liefs,

Ceciel

Ps. Het ontbijt was ook 4 gangen! Vers fruit, yoghurt-granen smoothie..., vers croissantje etc. (en toch heb ik al weer honger! Lang leve mijn witte bolletje met Nederlandse kaas)

Ps2. Ben nu in Beijing! Mijn 1e indruk: Een schone, moderne stad, waar heel veel mensen GEEN Engels spreken... :( Help!? Het is hier bloedje heet! Het schijnt slechts 28 graden te zijn (het is nu 9.22), maar pff lang leve de airco op de slaapkamer!

Ps 3. Ben samen met de Nederlandse jongen in een taxi naar mijn hostel gebracht, daar kwamen we voor de 1e keer in aanraking met het niet Engels spreken van taxi chauffeurs! Hij ging naar een ander hostel... succes met de chauffeur...

Ps 4. De volgende keer zullen er wel meer foto's zijn! ;) Ga zo even douchen en dan naar het treinstation om hopelijk mijn treinticket naar Vietnam te boeken :S

  • 26 Juni 2009 - 05:11

    Elly:

    Ha bofkont maar het is je ZEKER gegunt en een goed begin is het halve werk. Fijn dat je dus een goed vlucht hebt gehad.Liefs Elly

  • 26 Juni 2009 - 05:44

    Susan:

    Met zo'n begin kan het bijna niet meer mis gaan de komende weken.. geniet ervan!x

  • 26 Juni 2009 - 05:45

    Susan:

    Haha die foto's zien er inderdaad goed uit!! Nooit geweten dat dit ook kan in het vliegtuig!

  • 26 Juni 2009 - 07:18

    Ronny:

    Hoi Ceciel,
    Ach, ja we zullen maar zeggen dat het de compensatie is voor alles wat tegen heeft gezeten en nu een mooiere start mag maken.Dus de laptop bevalt nog steeds?
    Fijne vakantie en nog en heel veel liefs van Dara en Ronny XX

  • 26 Juni 2009 - 07:29

    Agmes:

    Hallo Ceciel

    Ja, zo`n mooi begin doet alle tegenslagen direct goed! Ik hoop dat er nog meer positieve verrassingen komen.
    Veel plezier en geniet ze!
    Kus mama

  • 26 Juni 2009 - 08:14

    Karlijn:

    Hahahaha jahoor heb jij weer!! Lekker joh :D maar kan me voorstellen dat het een beetje onwennig was.. Heel veel plezier met alle mensen die geen engels kunnen ;) je vindt vast een manier om te communiceren!
    xxx

  • 26 Juni 2009 - 08:18

    Danielle:

    Tja, als echte Koerkamp verdien je natuurlijk niet meer dan het aller beste :D;)!

    Veel plezier met de treinreis en morgen de.......!!

    Liefs je zussie

  • 26 Juni 2009 - 14:00

    Tim:

    Is het nog wat dan, die nederlandse jongen?:D

  • 26 Juni 2009 - 14:10

    Monique:

    Goede vraag Tim ben ik ook wel benieuwd naarP:.
    ALLEMACHTIG wat een luxe. !!!!

    kuzz


  • 26 Juni 2009 - 18:14

    Alet:

    Wat een luxe zeg! Denk een cadeautje van de Chinese ambassade;)

  • 27 Juni 2009 - 08:44

    Inge:

    Hahaha... lucky you! Die foto's zien er echt goed uit. Fijn dat je zo'n goede vlucht gehad hebt! Veel plezier daar meis! X

  • 28 Juni 2009 - 21:17

    Eline:

    nou dat ziet er idd netjes uit. Ik mis alleen nog een sauna, een personal badkamer en een masseur. Wie weet heb je de terugweg meer geluk ;)...

    x

  • 29 Juni 2009 - 13:38

    Elles:

    En dan zeggen ze dat alle begin moeilijk is haha! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ceciel

8 Juli a.s. vlieg ik samen met Daniëlle naar Buenos Aires. Nadat we deze stad bekeken hebben. vliegen we door naar de Iguazu Falls en reizen we via Salta naar de grens met Bolivia. Daar zullen we een meerdaagse tour maken op de zoutvlaktes van Uyuni, gaan we mountainbiken in La Paz en zullen we het Titicacameer gaan bewonderen. We sluiten onze reis af in Lima, maar pas nadat we een 4daagse wandeltocht naar de Machu Picchu gemaakt hebben.

Actief sinds 11 Maart 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 38463

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 Oktober 2018

Canada 2018

21 Oktober 2016 - 18 November 2016

Ecuador en de Galapagos Eilanden

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

24 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Canada

08 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Zuid Amerika

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Ravensbrück

25 Juni 2009 - 05 Augustus 2009

China, Vietnam en Cambodja

13 Mei 2009 - 20 Juni 2009

USA

Landen bezocht: